Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

MW 2 je úspěšnější než Harry Potter

Fenomenální čísla z prvního dne.

Počítačové hry začínají vydělávat větší peníze, než nejprodávanější knížky a velkofilmy v kinech. Modern Warfare 2 totiž jenom za první den svého prodeje vydělal v USA a Velké Británii 310 milionů dolarů, čemuž se nic nevyrovná.

Activision vydal tiskovou zprávu, ve které říká, že spuštění prodeje Modern Warfare 2 bylo největší v historii zábavního průmyslu. A opravdu nelžou. Během čtyřiadvaceti hodin se jenom na americké a britské půdě prodalo 4.7 milionů kusů hry, které společnosti vydělaly monstrózních 310 milionů dolarů. Nejenže jsou prodeje mnohem vyšší než třeba v případě velmi úspěšného Grand Theft Auto IV (například v Británii dvakrát), ale nevyrovná se jim ani žádný kinohit nebo třeba prodeje knížek Harryho Pottera.

Co se filmů týče, rekord drží Temný rytíř, který během prvních 24 hodin prodal lístky za 67 milionů dolarů v USA (MW2 se prodalo za první den za zhruba 208 milionů dolarů). Stejně tak se výdělku nevyrovná ani prodeje knih Harryho Pottera během svého prvního dne.

Do úvahy je samozřejmě třeba vzít, že filmy nežijí jen z lístků z kin, ale také následně z prodávání práv pro televizní stanice a z DVD a Blu-ray disků, kdežto videohry už nemají možnost dalších příjmů. Konečné výdělky tedy mohou mít hollywoodské velkofilmy větší, ale i tak v konkurenci zábavního průmyslu začínají videohry ukusovat stále větší kus z koláčů.

Zajímavé také je, jak na Modern Warfare 2 vydělávají manažeři v samotném Activision. Šéf Activisionu Bobby Kotick například v týdnu, ve kterém MW2 vycházelo, prodal své akcie a vydělal na nich zhruba 20 milionů dolarů. Strategicky si počkal až na datum, kdy má hra vyjít a kdy se akcie společnost výrazně zvýšily. Ještě stále vlastní zhruba 3 miliony akcií, které mají v tuto dobu cenu 35 milionů dolarů. S jejich prodejem si asi nejspíš počká až do Modern Warfare 3...

Read this next