Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

MotorStorm: Apocalypse

Mezi Split/Second a Modern Warfare.

Houfy lidí se tísní před exponovanými obrazovkami, davem se tu a tam pokouší protlačit nebohá anglická servírka s šarmantním úsměvem a talířem plných jednohubek, a celým tímto londýnským nočním klubem otřásá silná dobová hudba, až nám mezi beaty poskakují vnitřnosti.

Nebojte, to není reportáž o bohatém nočním životě redaktorů českého Eurogameru, kteří si vyjeli vyrazit z kopýtka. Ostatně kdyby vám přišla pozvánka na exkluzivní odhalení nového dílu závodů MotorStorm od Sony, zůstali byste doma?

Dnes představený třetí díl MotorStorm: Apocalypse lze nejvýstižněji charakterizovat jako hru, odehrávající se na konci světa.

Oproti pouštním, vulkanickým nebo arktickým výjevům z předchozích dílů se tentokrát podíváte do opuštěného města a zpustošené krajiny, kterou nadobro zničilo jedno obrovské zemětřesení.

A ta zemětřesení se během hraní budou znovu vracet. "Není to postapokalyptika, to je prostě apokalyptika," křičí na nás přes hudbu Matt Southern, jeden z přítomných vývojářů z autorského studia Evolution Studios a dodává, že kdo předčasně uniklé obrázky ze hry tipoval zasazené do San Franciska, mýlil se, protože jde ve skutečnosti pouze o "fiktivní americké město na severozápadním pobřeží".

Základno, picneme toho pankáče, žádám o povolení ke střelbě.

Běžně se tu stane, že při závodění opuštěnými ulicemi vám začne pukat půda pod nohama, budovy se kolem vás budou sesouvat, mosty prasknou a vybraná trasa náhle přestane existovat, protože ji zavalí hora betonu.

Není to poprvé, co si v hrách něco podobného užijete, vlastně nový MotorStorm daleko nejvíc připomíná konkurenční akční závody Split/Second. Zvlášť po grafické stránce nebude vůbec lehké se jim vyrovnat.

Když se prach na trati usadí a zase je vidět alespoň pár desítek metrů před sebe, jeden z vývojářů přiznává, že inspiraci měli - a že svoje závody modelovali po vzoru série Modern Warfare.

To proto nový MotorStorm obsáhne sedmi až osmihodinový příběhový mód a poté se rozdrobí v nekonečné online závodění plné level-upů, perků a přizpůsobení vlastního vozu. Dokonce při tom nebude chybět ani vlastní pokročilý editor tratí, vozů a dokonce i pravidel jízdy.

Původně jsme se na tenhle večírek Sony přišli hlavně nadlábnout, ale když nám autoři pouští efektní intro hry, máme co dělat, aby nám jídlo nepadalo z otevřených úst.

V líbivém hratelném prologu dorazí ke zdevastovanému městu mírně futuristicky vypadající letadlová loď a vy můžete přímo z nákladní rampy sjet na pláž. Odsud pak následujících osmačtyřicet hodin prožijete očima tří různých postav, které se rozhodly zúčastnit zde pořádaného závodního festivalu.

Mamííí, já hořím!.

Každá postava reprezentuje jinou obtížnostní úroveň a autoři dopředu slibují, že ani na vyšších úrovních nebudete opakovat stejné tratě. Co víc, v sólovém módu bude všechno poškození způsobené zemětřesením trvalé, takže když vám před očima hned na prvním okruhu spadne budova, třeba se na to místo koncem hry vrátíte a zjistíte, že všechno je jako při vašem posledním průjezdu.

V prvním aktu hry si zajezdíte za nadšeného fanouška závodů MotorStorm, který se načerno propašoval na letadlovou loď, a podle autorů půjde o naprostý rozjezd, navíc velmi vstřícný k opravdovým nováčkům v sérii.

Naopak na třetí obtížnostní úrovni Veteran vás čekají technicky nejsložitější jízdy proti hrstce elitních, dobře vybraných protivníků.

Na novém MotorStormu je dále zásadní to, že ve městě nebudete potkávat jen ostatní závodníky.

Nejcennější části metropole drží pevně v rukou soukromá žoldácká organizace a na druhém konci města naopak sídlí anarchistická enkláva zfetovaných magorů, kteří mají proti závodění ve svém ráji samozřejmě spoustu námitek.