If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Na návštěvě v Tokiu u tvůrců Bloodborne

Můj milý deníčku... + TEXTOVÝ PŘEPIS.

Cover image for YouTube videoMaking Bloodborne: Part 1 - Souls Evolved

"Když jsme začali dělat na tomto projektu, inspirovali jsme se úspěchem Demons Souls, který hráčům poskytl úplně nový typ zážitku. Nyní na to chceme navázat a uvést na novém hardwaru PS4 další nový zážitek," říká producent From Software, zatímco šmírujete jejich kanceláře v Tokiu.

"Bloodborne bylo vyrobeno s myšlenkou, že herní svět, postavy i hráč se stanou jedinou entitou, aby si hráč mohl udělat vlastní svět. Některá prostředí jsou tak překrásná a extravagantní, jiná zase temná a depresivní. Hra se odehrává v masivním, prokletém městě Yharnam, které se inspirovalo gotickými horory z 19. století. Bylo domovem choroby jménem Scourge of the Beast a když do něj hráč dorazí, rozšíří se celým městem jako epidemie. Proto se stanete lovcem, který po těchto potvorách jde, a v ten moment začíná příběh".

Designér k tomu dodává, že se snažili navodit pocit strachu či paniky lidí, kteří čelí něčemu neznámému. Připomíná, že v této době bez pokročilé medicíny šlo o katastrofu, která souvisí s temnotou zrozenou z narušené psychiky. Postavy v Bloodborne prý výrazně čerpaly z konceptu Viktoriánské éry a její kultury.

Po městě se pohybuje více profesionálních lovců jako vy a jsou členy různých spolků, které mají odlišné zásady i unikátní osobní postoje, což se vše zohlednilo při jejich navrhování. Pomohl k tomu prý i výkon PS4, dovolující vyrenderovat věrné detaily, nové způsoby nasvícení i umístit do hry dodatečné efekty s větší svobodou než dříve.

Vývojář řekl, že více paměti a jader procesoru umožnilo při přechodu z PS3 na PS4 větší pokrok než při přesunu z PS2 na PS3. Hodně výkonu konzole se používá na simulaci látek a tkanin, aby hráči měli pocit určité jemnosti prostředí. Zatímco v minulých hrách na sobě postavy obvykle nesly hodně brnění, tentokrát je to spíš o oblečení pro větší lehkost pohybu.

"Co se týče nového konceptu bojů, důraz byl kladen na větší intenzitu útoků na blízko a aby měly výpady rychlejší tempo. Protivníci přitom budou adekvátně reagovat, abyste cítili, že představují skutečnou výzvu. Snažíme se přimět hráče, aby se neschovávali a nečekali, nýbrž aby v bitvách byli agresivnější a proaktivnější (za což je odmění nový Regain systém), proto také mají zbraň na blízko a střelnou zbraň, ne štít (i ten ve hře jinak nakonec bude, jen ho musíte zohlednit do své strategie a používat ho úplně jinak než v Dark Souls, jinak rychle zahynete)."

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Bloodborne

PS4

Related topics
PS4
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments