If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Namco nepopírá značný downgrade grafiky Dark Souls 2

Namísto toho vysvětluje, proč ke změnám dochází.

Zapomeňte na kauzy kolem Watch Dogs nebo naposledy u inFamous. U nich to byly ve srovnání s tímto zanedbatelné prkotiny, kterých si buď všimnou jen fajnšmekři nebo se ještě do vydání určitě objasní.

Hrou, která se od odhalovacího videa do finální verze vizuálně změnila skoro k nepoznání, jsou Dark Souls 2 (recenze, návod). Na všeobecné vlně jejich nadšeného orodování (současný Metacritic průměr 92% - nejvýše hodnocená hra od GTA 5) a mezi zapálenými diskusemi, jak porazit toho či onoho tuhého bosse, se malinko pozapomnělo na nahlédnutí na grafiku hry kritickýma a hlavně nezapomětlivýma očima.

A nebyl to vůbec hezký pohled, jak dokazují okolní srovnávací videa nebo obrázky. Dávají vedle sebe oficiální debutové video z dubna 2013 (nebo ta pozdější až do letošního ledna) a finální konzolovou verzí, která se začala minulý týden prodávat. Legenda, co je co, tentokrát není potřeba. Obojí pochází z PS3 verze. Nebude odvážné, když konstatujeme, že takto rapidní downgrade jako u Dark Souls 2, zejména v nasvícení scén, jsme už dlouho u AAA hry nezažili, snad jedině u Aliens: Colonial Marines.

Někdo může právem namítnout, že zrovna u téhle hry o oslňující grafiku ani tak nejde, a má zčásti pravdu. Neméně validní ale bude argument jiných o horší atmosféře v citelně ořezaných levelech, které místy působí, jak kdyby šlo o rozdíl mezi starým originálem a nějakým HD remakem, které teď tak frčí (viz třeba Resident Evil 4 Ultimate HD).

Co na to říká výrobce Namco Bandai, který své prohlášení piloval několik dnů? Docela překvapil, což může souviset i s japonskou mentalitou. Nesnaží se tvrdit, že máme jen zamlžené brýle a že je vše úplně v pořádku, protože to by mu asi neprošlo. Hráči nejsou slepí. Očividné změny v grafice nepopřel a namísto toho se pustil do obecného vysvětlování, jak to při vývoje her obvykle funguje:

"Hra se během celého procesu vývoje průběžně balancuje nejen co do hratelnosti, ale i s ohledem na správu dostupných zdrojů," začal zeširoka výrobce Dark Souls 2 s odkazem na omezený výkon starých konzolí, a pokračoval: "Vývojáři neustále čelí výzvě, jestli dokáží vyvážit odměňující herní zážitek se závazkem zachování grafické kvality, dynamiky hratelnosti, a aby to vše spolu ladilo. Finální verze Dark Souls 2 zobrazuje vrchol toho, co šlo při zmíněném balancování dosáhnout, a jsme velmi pyšní na pozitivní přijetí hry u recenzentů i fanoušků."

Na jednu stranu je to sympatické, ale pocit podvodu to asi z hlav některých hráčů úplně neodstraní. Ani to nezastaví nedávnou rozjetou kampaň mířenou proti klamavé reklamě, což budou zkoumat britské úřady. Jak to asi dopadne s PC verzí koncem dubna? Kdyby se aspoň v ní podařilo docílit původní úrovně grafiky, nejspíš by to Namco Bandai dnes použili jako argument, že staré ukázky pocházely právě z ní, že...?

Další srovnávací obrázky na GAFu nebo na Kotaku. Častému trendu zhoršování grafiky her se věnovala také naše nedávná glosa.

Comments