If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Xbox 360 není ani v polovině životnosti

Slova Microsoftu v souvislosti s Natal.

Na veletrhu CES '09 se pozornost herních novinářů upírá především k Projectu Natal, ambicióznímu pohybovému ovladači Microsoftu.

Podle Aarona Greenberga, šéfa produktového managementu Microsoftu, totiž Natal de facto nahradí hráči žádanou konzoli další generace. Greenberg má za to, že současný cyklus konzole Xbox 360 ještě nedosáhl ani do poloviny a že letošní vydání Natalu její životnost ještě o další léta prodlouží.

Microsoft jinak dál odmítá komentovat to, jakým způsobem bude hardware distribuovat, resp. zda bude Natal obsažen ve všech baleních Xboxu 360, prodávaných po příštích Vánocích. Greenberg nicméně tvrdí, že Natal má být kompatibilní se všemi edicemi Xboxu 360, prodanými od listopadu 2005.

Pozornosti by dále neměla uniknout ani větička o tom, že Microsoft hodlá velmi přísně dohlížet na to, aby hry využívající Natalu skutečně fungovaly na sto procent a mizerným kódem (prodlevami v odezvě, nedodělaným ovládáním, atd.) tak zařízení zbytečně nedělaly špatnou reklamu.

Šéf produktového managementu ještě potvrdil, že Natal nemá nahradit klasický xboxový ovladač a že třeba Halo: Reach si s ním rozhodně nikdy nezahrajete. Tím de facto vyvrátil slova svého kolegy Robbieho Bacha z divize Microsoftu pro elektroniku: ten totiž ve stejný den prohlásil, že Natal si užijí i hardcore hráči třeba právě Halo: Reach.

Bach tím chtěl ale ve skutečnosti jen říci něco jiného: že tzv. hardcore hry pro Natal mají být úplně jiného ražení, než třeba právě střílečky á la Halo: Reach, ač cílí na stejnou hráčskou skupinu. A mimochodem, podle téhož člověka momentálně 70% vydavatelů vyvíjí hry určené výhradně pro Natal, přičemž mezi nimi jsou taková jména jako Bethesda, Capcom, Konami nebo UbiSoft.

Jak už nejspíš víte, Natal také nedávno prošel změnou způsobu výpočetních cest z hardwarové metody na softwarovou.

Tagged With

Comments