Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Nintendo: Nejsme si vědomi konkurence

Řeší raději vlastní věci, než konkurenci.

Prezident Nintenda, Satoru Iwata, řekl, že si není vědom žádné konkurence pro Nintendo. Podle něj to není Apple, není to cloud computing (Výraz pro online služby, kdy jsou data, software, i výpočetní operace umístěné a počítané na serveru, nikoli lokálně.) a není to Microsoft, ani Sony.

Podle něj by příliš velké soustředění na ostatní mohlo dovést Nintendo do „pasti krátkozrakých obchodních filozofií“ a mohli by tak „poškodit“ nápady cizí společnosti.

Investorům ale řekl: „Na druhou stranu musíme předpokládat, že naší konkurencí je všechno, o co se zákazníci zajímají, co zabírá jejich čas a energii. Kdybychom se soustředili jen na jednoho specifického konkurenta, nedělali bychom nic jiného, než že bychom vymýšleli jak jej porazit.“

Iwata také tvrdí, že i když se Nintendo zeptá svých zákazníků, jakou hru by sami chtěli, často by byli z jejich vysněné hry jen málo nadšeni. „Místo toho musíme vyvíjet něco, co je za hranicí představivosti.“ Nintendo chce vyvíjet věci, o kterých si budou zákazníci říkat, že jsou zajímavé a nečekané. „Můžeme říct, že náš byznys je velmi unikátní.“ Dodává Iwata.

„Nejsme si tak vědomi žádných konkrétních rivalů.“ Říká Iwata. Krátce se také zmiňuje o cloud computingu, který v současné době začíná pronikat i mezi hráče, skrze nedávno spuštěné OnLive a připravovaný Gaikai. Podle Iwaty jsou některé elementy cloud computingu „velmi vhodné“, zato jiné „nikdy nebudou.“

Iwata nevěří, že by cloud computing někdy ovládl oblast videoher. „Naši zákazníci by byli naštvaní, kdyby zmáčkli tlačítko a najednou by tam byla prodleva. V budoucnu jistě z této technologie využijeme to, co bude vhodné.“

Nintendo by se v případě cloud computingu raději spoléhalo na externí řešení, než na vlastní technologie: „Je také přirozené, že bychom se spojili s poskytovatelem této služby, než abychom podstupovali obtíže s vybudováním vlastní infrastruktury.“

Podle Iwaty cloud computing ale nebude dominovat ve všech zábavních odvětvích: „Cloud computing nebude dominovat všude, protože současné telekomunikační technologie obsahují nevyhnutelné zpoždění a také omezení v přenosových rychlostech.“

Na závěr politicky dodává: „Cloud coumputing bychom použili, pokud by to bylo užitečné.“

Read this next