Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Nový soubojový systém ve Fable III

Dramatičtější, akčnější a více možností.

Senior design director, Josh Atkin, řekl webu CVG, že i když studio bylo spokojeno s přístupností soubojového systému ve Fable II, ve trojce budou souboje mnohem dramatičtější.

„Tvrdě pracujeme na divadelnosti našich soubojů, na hudbě a na celkové zkušenosti ze soubojů, abychom se ujistili, že všechny potyčky budou působit rozdílně a budou zapamatovatelné. A také mnohem akčnější, než dřív." Říká Josh.

K větší dramatičnosti patří i zcela přepracovaný systém kouzlení, kdy budou moci hráči využít celé své síly hned od začátku. Fungovat to bude tak, že jakmile hráč získá jakékoliv kouzlo, ihned bude moci vykouzlit jeho nejvyšší stupeň. Háček je v tom, že čím silnější verzi kouzla budete kouzlit, tím déle to bude trvat.

Jak bude hráč postupovat světem a zvyšovat svou úroveň kouzlení, budou se zároveň zkracovat časy potřebné pro vykouzlení těch nejvyšších úrovní kouzel. Což znamená, že na nejvyšší úrovni to budou téměř instantní kouzla. Vývojáři si tento systém pochvalují a říkají, že nyní je kouzlení na všech úrovních mnohem rychlejší a zábavnější.

Ve Fable 3 budou moci nově hráči nosit dvě kouzelnické rukavice zároveň a využívat tak schopnost Spellweaving. Tím dosáhnout nových možností a efektů: „Hráč se například rozhodne, že jednou rukou bude kouzlit Vortex a druhou Fireball. Tím vytvoří Fire Vortex, který lidi zvedne ze země a zapálí je." Ve hře bude přes dvacet kombinací kouzel.

Poslední odhalenou novinkou je takzvané morfování zbraní. Zbraně se tak budou měnit v závislosti na stylu hraní hrdiny. Ve výsledku to znamená, že každá zbraň by měla být cool již od začátku: „Nejprve budou všechny zbraně vypadat standardně, ale jak bude hrdina silnější, zbraně budou morfovat tak, aby reflektovaly styl hrdiny." říká Josh. „Některé zbraně budou mít přednastavené cesty a mise, které hráč musí splnit, aby získal nové schopnosti, zatímco jiné zbraně se budou morfovat tak, aby přesně odrážely činy hrdiny."

Zároveň s tím řekl Peter Molyneux, že chce, aby se Fable III prodalo alespoň 5 milionů kusů: „Chceme, aby na Xboxu 360 hrálo Fable III více, než pět milionů lidí. Tečka." Jak toho chce dosáhnout? Obecně chce hru více zpřístupnit, zdramatizovat, vylepšit příběh a navrch přidat nové svěží nápady. Fable 2 se prodalo celosvětově 3.7 milionu kusů, tudíž 5 milionů pro třetí díl určitě není nedosažitelný cíl.

Fable 3 navzdory dřívějším náznakům nebude podporovat Kinect a u nás vyjde v češtině i na konzolích. Konzolová verze vyjde letos 29. října, PC verze v únoru 2011.

Read this next