Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Online distribuce nebrzdí klasický prodej

Minimálně v počítání konzolového segmentu.

Podle obchodních řetězců z Velké Británie online distribuce prý nijak zásadně neovlivnila klasický byznys s krabicovými verzemi her a fyzickými médii. Tedy v počítání skončivšího roku 2009. Jakkoliv se přiznávají, že se již začínají připravovat na přechod právě tímhle směrem - k digitální distribuci.

Vlastník Shopto - Igor Cipolletta, na toto téma mj. řekl:"Na příkladu PSPgo jsme mohli být svědky skutečnosti, že trh ještě není připraven na konzoli designovanou pouze pro digitálně distribuované hry. Ano, trh se díky DLC zvětšil. Nicméně tuhle aktivitu je nutné chápat jinak, než model Games on Demand od Microsoftu. Na něj totiž hráči stále nahlížejí jako na předraženou službu, při porovnání s cenou za krabicové verze her, a při povědomí, že digitální produkce se po dohrání nelze nijak zbavit."

Abychom si nyní nalili čistého vína, také souhlasné hlasy dalších prodejců jako je HMV nebo Grainger Games se vztahují patrně jen a pouze ke konzolovému segmentu. Na což navazuje Piers Harding-Rolls z analytické společnosti Screen Digest, mluvící o pomalém přechodu ke konzolové digitální distribuci, která se v roce 2009 prodejům krabicových verzí her nemohla vůbec vyrovnat.

Ano, byly tady hodně úspěšné arkádové hříčky ke stažení či výše zmíněné přídavky (DLC) pro existující hry, ale žádný počin distribuovaný online se nedokázal přiblížit úspěšným produktům nabízeným klasickou maloobchodní cestou.

Takže si to nakonec shrňme. Digitální distribuce na konzolovém poli zatím stále nevypadá jako nápad, který by, navzdory mnohačetným hlasům, byl konkurenceschopnou alternativou. Zatím. Uvidíme, za jak dlouho bude v konzolovém segmentu skutečně aktuální. Mimochodem, kdy to odhadujete vy sami?

Read this next