If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Osmým rokem v řadě ovládlo Vánoce Call of Duty

Prosincová prodejnost v USA.

Říká se, že odejít se má, když jste na vrcholu. Ctí to Eric Hirshberg, šéf Activision Publishing, který k březnu ohlásil svůj odchod z firmy, kde se mu podařilo dosáhnout neuvěřitelných výsledků, nejlepších v historii.

Považte sami: Call of Duty bylo osmým rokem v řadě sérií, které se podařilo ovládnout čelo žebříčku prodejnosti v USA. Vyplynulo to z dnešních dat od auditora NPD, který potvrdil nejnovější díl WW2 (Alza.cz) za nejžádanější hru prosince i celého roku 2017, což po silném listopadu nikoho nezarazilo.

Útrata zákazníků za software meziročně vzrostla jen o jediné procento, zato hardware oproti Vánocům 2016 stoupl o 27 procent, zejména díky Switch. Za jeho hry lidé v prosinci nejvíce utráceli, byť lídrem za celý minulý rok jsou v tomto směru Activision Blizzard, také díky Destiny 2.

Součet majitelů PS4 a X1 v Americe nyní, po padesáti měsících působení na trhu, překonává éru PS3/X360 o 18 procent a PS2/Xbox o 4 procenta, vypíchl analytik Mat Piscatella. Jediné, co se nijak nezměnilo, je odbyt příslušenství.

Kompletní žebříčky, do kterých u vybraných her nejsou započítány digitální verze, naleznete i s tříděním dle platforem na VentureBeat.

Comments