Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

PC je nejvýdělečnější platformou UbiSoftu, už ne rejdištěm pirátů

A The Division 2 prý nej hitem roku.

Tohle je rozhodně pozoruhodný obrat, dokládající probíhající změny v herním průmyslu. I fakt, že firma neměla na jaře nic velkého pro konzole.

Zatímco dříve bylo PC pro UbiSoft nepříliš lukrativním místem, které prý z 95 procent ovládají piráti (neslavný výrok zástupce firmy), situace se postupem času změnila. Nyní je z něj naopak nejvíce výdělečná platforma, a to ještě ani neběží slibná služba Uplay Plus.

Francouzský vydavatel to oznámil ve finančních výsledcích za minulé čtvrtletí: PC mu vygenerovalo 34 procent tržeb (meziroční nárůst o 10 procent), PS4 je druhá s 31 procenty, následují Xbox One 18 procent, mobily 7 procent a Switch pouze 5 procent. Neuvěřitelných 93 procent příjmů firmy přišlo z digitálek, počet aktivních hráčů zůstal na stejné úrovni co v zimě.

Vděčí za to mimojiné úspěšné strategii ANNO 1800 a přetrvávajícím výsledkům dalších her. UbiSoft si také pochvaluje spolupráci se streamovací službou Google Stadia (náklady na konverze her jsou prý minimální) a Epic Games Store, která prý funguje výborně pro obě strany a přispívá i k růstu vlastního obchodu Uplay.

Přes Epic se prodávalo březnové The Division 2. To se na Uplay prodávalo desetkrát lépe než první díl (navíc více lidí pořizuje Season Pass) a navzdory slabším výkonům konzolových verzí (ta xboxová je v popularitě na Xbox Store až ve druhé desítce) pomohlo, že se z něj stal dosud největší hit roku 2019. UbiSoft toto tvrzení zakládá na číslech z NPD, GfK, GSD, Famitsu a vlastních celosvětových datech včetně digitálek. Některé jiné zdroje měly za to, že nejlépe prodávaný byl lednový Resident Evil 2.

Read this next