Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Pravý důvod exkluzivity PUBG na Xbox One

Jiný, než si myslíte.

Microsoft se všude holedbá, jako by šlo o nějaký jeho ohromný úspěch a výkon. A ono to jeho vítězství vlastně je, když nejpopulárnější hru loňského roku, nyní se třemi miliony souběžných hráčů PC verze, nabízí na konzoli pouze on. Lze věřit tomu, že tato skutečnost může mnohé zviklat při rozhodování, kterou konzoli si pořídí.

Každopádně tím pravým důvodem dočasné exkluzivity PlayerUnknown's Battlegrounds na X1 (Alza.cz) je něco jiného, než si dosud všichni mysleli. A liší se to od situace s Rise of the Tomb Raider či Dead Rising 4, kde byla exkluzivity vykoupena penězi.

"PlayStation je velmi přísná, co se týče dodělanosti softwaru, který nabízí ke koupi uživatelům. Znám případy, kdy některá hra byla hotova a trvalo půl roku, než dostala svolení k vydání," uvedl Chang Han Kim, šéf PUBG Corp.

Jak říká, jedním z hlavních důvodů, proč je tato populární onlinovka dostupná z konzolí jen na Xbox One (kauza s reklamou), je existence programu Game Preview, což je něco jako Early Access na Steamu a umožňuje to poskytnout zájemcům nehotové produkty. Však to tam také hra řádně schytává za kupu technických potíží a horší ovládání, přesto se ji za úvodní dva dny v X1 verzi prodal milion kusů a v tomto tempu prý odbyt stále pokračuje.

Oproti tomu Sony nic takového nemá a zatím ani záměrně nechce mít kvůli své odlišné politice. Na X1 a PC v Early Access a Game Preview prý nejsou žádné restrikce, co se týče kvality titulů.

"Naším cílem je, aby byl PUBG dostupný na co nejvíce platformách, jak to jen jde. Exkluzivita Xbox One je pouze dočasná. Nyní se soustředíme na dodělání xboxové verze, až pak se budem zabývat případnými ostatními platformami," dodal tvůrce pro Inven Global.

Watch on YouTube

Read this next