Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Představení mobilní MOBA hry Zaklínač: Battle Arena

Přístupná masám bez nutnosti placení.

CD Projekt dnes večer poodkryl novou hru ze série Zaklínač, avšak tentokrát jen mobilní odnož spadající do stále populárnějšího žánru MOBA (jako DoTA 2, Heroes of the Storm či třeba Dead Island Epidemic).

Jmenuje se jednoduše The Witcher: Battle Arena, vyjde ve 4. čtvrtletí letošního roku pro iPhone/iPad, Android, Windows Phone a tablety s Windows. Připravuje ji externí studio Fuero Games, ačkoli design má na svědomí CD Projekt Red, který s ním prý strávil stovky hodin.

Šéf studia Adam Badowski tento krok zdůvodňuje tím, že mobilní zařízení jsou dnes tak výkonná, že se rozhodli do této oblasti poprvé pustit a nabídnout jejich pohled na hraní zdarma všem hráčům na světě. Ty chtějí oslovit férově a upřímně, jak jim je vlastní, bez prvků pay-to-win a s možností odemknout si veškerý obsah bezplatně pouze hraním. Tvrdí, že to nepůjde o F2P, nýbrž o hru nabízenou zcela zdarma, jen za některé výjimečné předměty, jako je brnění či zbraně, můžete volitelně utratit skutečné peníze pro urychlení postupu, resp. ušetření času.

Battle Arena má být rychlou, zábavnou a široce přístupnou hrou, která byla navržena pro potřeby dotykových obrazovek. Postupně vás naučí komplexní taktiky a využívat schopnosti během bitev. V nich se utká šest hrdinů (tři proti třem), kteří se pokusí dobýt a udržet tři body v krátce trvajících skirmishových zápasech.

Watch on YouTube

"Budete se moci stát legendárními postavami, jako je zaklínač Letho of Gulet, trpasličí dobrodruh Zoltan Chivay nebo mocná kouzelnice Philippa Eilharová, při zužitkování jejich pestrých schopností pro získání převahy nad všemi, kdo se opováží vám vstoupit do cesty. Intuitivní systém vývoje postav dovolí hráčům vytvořit si vlastní sestavy a unikátní konfigurace předmětů pro překvapení přátel," píše se v tiskové zprávě. Spuštěna byla i homepage.

Podle reportéra Eurogameru, který si hru vyzkoušel už na E3, ořezali tvůrci koncept MOBA na kost, aby sedl mobilům. Žádné těžení zkušenostních bodů, spíš čistý boj s občasným návratem na základnu pro koupení nových předmětů za získané zlaťáky od padlých. Útoky i pohyby se provádějí snadno dotknutím se místa, kam chcete jít nebo koho napadnout. Každý hrdina má tři dovednosti, dvě obyčejné a jednu speciální, které se aktivují na ikoně v levé straně obrazovky. Krátká doba na respawn v kombinaci s malou mapou znamená, že si ani na chvíli neodpočinete a jeden zápas trvá průměrně deset minut.

Read this next