If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

PREVIEW Mafia 1 remake s novými informacemi. Povídali jsme si se šéfem tvůrců

Co vše se změní oproti originálu, co ne a co se přejme z Mafia 3?

Kolegové z americké pobočky Eurogameru měli možnost popovídat si přímo s prezidentem studia Hangar 13 a jeho kreativním ředitelem, Hadenem Blackmanem. Dozvěděli jsme se tak řadu nových informací o srpnovém remake Mafia 1: Definitive Edition pro PC, PS4 a X1.

S koncepčními pracemi začali hned po dokončení DLC pro Mafia 3, nejprve s malým týmem, v němž byli Češi, kteří stáli za originálem, a ti nápad předložili vedení. Zelenou tento remake dostal zhruba půl roku poté. V plné produkci byla předělávka poslední rok a půl (tedy od začátku 2019), protože se prý chtěli ujistit, že vše dobře zvládli. Přechod na práci z domova kvůli pandemii COVID-19 prý proběhl hladce za 48 hodin.

Cíl byl jednoduchý: Zužitkovat vše, co se naučili s Mafia 3, včetně proprietárního enginu, a použít to k remaku Lost Heaven od nuly. Uvědomují si přitom, že originál má spoustu hardcore fanoušků, což prý ovlivnilo přístup vývojářů: "Je vždy složité, když se díváte na 18 let starou hru, přemýšlíte, jak ji zmodernizovat, aby zůstala věrná originálu a jeho duchu, zároveň však aby využila i pokrok v technologiích, hratelnosti i vyprávění příběhů. Ptali jsme se sami sebe, zda dokážeme, aby naplnila očekávání od moderní doby."

V Hangar 13 proto prošli jednotlivé aspekty Mafia 1 při rozhodování, co změní a co ponechají, když například cutscény se ve hrách obecně v posledních letech dost pokročily. Výrazně jim v tom pomohl Tomáš Hřebíček, který pracoval na původní hře v Illusion Softworks a nyní zastává roli Media Directora i v americkém studiu. Režíruje tedy všechny filmečky v remaku, co se týče kinematografie a tempa. Zkoumali také více filmové předlohy Kmotr 1 a 2, jaký mají nádech, stejně tak fotky a hudbu z 30. let během prohibice.

Co se týče příběhu, remake byl prý příležitostí zaměřit se více na vztahy Tommyho Angela a jeho přítelkyni Sáru, resp. rozšířit toto vyprávění. V originálu se Sára na obrazovce moc nevyskytovala, ale v úvodu remaku tomu bude jinak, aby hráči více pochopili motivaci hlavního hrdiny. Sára zde bude pracovat u jejího otce v Luigiho baru, není sice součástí mafie, ale je obeznámena s jejím fungováním. Stane se takovou vrbou Tommyho, namísto bytí spíš jen pasivní postavou dříve. Rozšířeny budou v remaku také role Sama a Paulieho.

Definitive edice jedničky vás také více vtáhne do probíhající války mezi rodinami Salieriho a Morella. Mise mají být upraveny a vyladěny, abyste byli do konfliktu více zapojeni. Tvůrci prý prošli misi po misi, aby zjistili, jestli se tu a tam nehodí přidat nějaké další věci, například pamětihodné momenty, něco k dovysvětlení či jejich osvěžení, aniž by však obětovali původní tempo a smysl dané mise z originálu.

Jinak Haden Blackman uznal, že kritika vedlejších misí v Mafia 3 ohledně jejich repetitivnosti byla oprávněná a chtějí se z toho zde poučit. Autoři tedy měli za úkol přidat nové smysluplné mise, které se neopakují. Nové uchopení zažije i samotné město Lost Heaven: nejvíce práce si dali s šířkou ulic a kde jsou umístěny orientační body. Stejně jako v Mafia 3 prý chtějí, abyste při každém rozhlédnutí se měli okolo sebe vždy něco zajímavého.

Vedle nastavení standardní obtížnosti si hráči Definitive edice budou moci nastavit, jak to bude s policejní přítomností a jejich reakcemi na vaše činy. Tommy se totiž v originálu snažil, aby si ho muži zákona moc nevšímali, není vojákem a nepřežije moc napadení, stejně tak příliš mnoho nárazů by nevydýchalo auto. Díky novému nastavení tedy budete moci hrát buď ve stejném pomalejším stylu jako předlohu, nebo - řekněme - spíš jako v jiných modernějších hrách. V obou případech sice dostanete některé adrenalinové momenty, ale celkově je potřeba počítat s odlišným tónem, než jste možná zvyklí, díky zasazení do starší doby.

Zásadní změnou v remaku budou přestřelky, které jsou přejaté z Mafia 3, čili s krycími mechanismy. Samozřejmě, Clay byl voják a Tommy ne, což zde má být zohledněno. Boje mají být pro Tommyho nebezpečnější a záležet má na každé kulce, tudíž nečekejte nějaké šílené přestřelky. "Originál byl výzvou a šlo o součást toho, proč se tak líbil. Proto jsme se snažili o stejný přístup s normální obtížností, zároveň jsme nezapomněli ani na nové hráče, kteří si vše mohou upravit k obrazu svému," vysvětlil Blackman.

Myslel tím třeba řízení auta, které může být jak plnohodnotnou simulací, tak přístupnější pro méně hardcore hráče, nebo něco mezi (jako v Mafia 3), prý ve vylepšené formě. Vedle toho přibudou motorky, které v originálu nebyly. Systém z Mafia 3, kde policie kvůli rasovému problému reagovala rozdílně podle toho, v které čtvrti se zrovna nachází (jestli v chudé či bohaté), tu nenajdete, protože se prý nehodil do příběhu.

V rozhovoru došlo i na technickou stránku: Nasvětlení v Mafia 3 prý bylo pěkné, ale do remaku jedničky bude ještě vylepšené díky nové technologii přidané do vlastního enginu, který bude využití i pro příští počiny Hangar 13. Pro ně prý také šlo o výbornou možnost, jak naučit nové zaměstnance s jejich nástroji, takže grafické podklady vytvářeli hned od prvního dne. Změnila se také filozofie vývoje, takže změnili způsob, jak přistupují k milníkům.

A z čeho má Blackman největší obavy? Samozřejmě o to, jak budou na předělávku reagovat skalní fandové předlohy. Vzhledem ke smíšeným recenzím a problémům Definitive edicí Mafia 2 a Mafia 3 (některé už vyřešily patche) nezačínají úplně s čistým štítem. Přesto se prý snaží ze všech sil o to, aby byla Mafia: Definitive edice perfektním návratem oblíbené klasiky. "Tohle je věc, která mě v noci budí. Zda fanoušci ocení, o co jsme se pokusili. A také abychom se ujistili, že výzvy, tón a tempo originálu byly zachovány, ale myslet musíme i na uspokojení nových hráčů. Tohle vybalancovat je opravdu oříšek."

Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2020.

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments