Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Proč se Tyranny neujalo? Doznání výrobce se třemi důvody

Nostalgická vlna opadla.

Chlubit se dosaženými úspěchy, to je snadné a umí to s odpuštěním každý blbec. Ale předstoupit na veřejnost a přiznat, že se něco nepovedlo, i s analýzou důvodů? To zase tak často nevídáme a můžeme se z toho poučit i lépe porozumět fungování branže.

Vydavatel Paradox na přednášce na ParadoxCon ve Stockholmu odtajnil, že jejich loňské Tyranny (Alza.cz) nenaplnilo prodejní očekávání. Komerčně prý dopadlo pouze "OK" a nepomohly mu ani pochvalné recenze od kritiků.

Vzít zkušené studio s veterány jako Obsidian a vytvořit oldschoolové isometrické RPG na nostalgické vlně už tedy není sázka na jistotu, jako tomu bylo před pár lety. PCGamesN přineslo report s konkrétními příčinami.

Předně, Tyranny prý ublížilo načasování vydání na začátek listopadu, uprostřed nejvyhrocenější předvánožní sezony, kdy soupeřilo s Watch Dogs 2, Call of Duty či Dishonored 2. Ano, je to úplně jiný žánr, ale bojuje o ty samé peníze v peněženkách hráčů, pozornost médií i reklamní prostory.

"Obsidian jsou obětí vlastního receptu. Vytěžili maximum z Kickstarteru a svezení se na nostalgii s Pillars of Eternity, ale faktem je, že žádná další podobná hra ani zdaleka nedosáhla jejich úspěchu - ať už jde o Wasteland, Torment či Tyranny. Zdá se, že původní bublina splaskla. Pro tyhle hry stále existuje trh, ale už to zkrátka není to, co bývalo," uvedl viceprezident pro obchodní rozvoj v Paradoxu, Shams Jorjani.

Watch on YouTube

Když se podíváte na SteamSpy, tak Pillars of Eternity jsou na nějakých 800 tisíci majitelích PC hráčů, kdežto Tyranny a jiné hry "pouze" na nižších stovkách tisíc.

Mnozí prý tehdy s Pillars of Eternity koupili první takovou oldschoolovou hru, zjistili, že hratelnost už není tím co kdysi, protože je potřeba číst kvanta dialogů a nelze takový žánr hrát paralelně s koukáním na Netflix a hraním si s mobilem v druhé ruce.

Posledním hřebíkem do pomyslné rakve Tyranny prý byl marketing: slogan "Zlo někdy zvítězí" zpětně vydavatel vnímá jako špatný, část hráčů odradil a nevysvětlil, o čem je svět a postavy. Všechno vyřčené ovšem nebrání budoucí spolupráci Paradoxu s Obsidianu, jen to už nebude "automaticky" na každé další hře.

Read this next