Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Rozmáhá se prodej bazarovek online

Uvažuje o tom i významný britský řetězec.

Velký obchodní řetězec HMV chce jako druhý v Anglii nasadit prodej bazarových her přes internet, jak informuje MCV. Doposud to dělal pouze Amazon. HMV již nyní nabízí bazarové hry, ovšem pouze na svých prodejnách.

Po obřím Amazonu tak jde do online prodeje bazarových her další velký řetězec a je jisté, že ostatní nezůstanou pozadu. To je pro vydavatele zdrcující zpráva – prodej bazarových her je pro ně totiž trnem v oku již několik let. A nejen pro vydavatele, ale ani vývojáři z toho nejsou nadšeni. Například takový David Jaffe, tvůrce God of War a Twisted Metal nejde pro sprostá slova daleko, když se ho někdo zeptá na bazarový prodej her.

Značně cenzurovaný Jaffeho názor v jedné starší zprávěGTTV (v originále je pomalu za každým druhým slovem "fuck"): „Problém je v tom, že vývojář i vydavatel z toho nic nedostane. Ubližuje to celému hernímu průmyslu, ubližuje to samotné kvalitě her a je to naprosto absurdní, že to těm firmám projde. Když se podíváte na filmový průmysl, který dokázal přijít se standardizovaným systémem, kdy i z půjčování fyzických kopií dostávají poplatek, tak je pak absolutně absurdní, že to není v našem průmyslu." Jaffe pak všechno zjednodušil na výrok – čím více bazarových her, tím jde vývojářům a vydavatelům méně peněz, tím se pak dělá méně her.

Jedním z důvodů, proč se tak masivně v posledních dvou letech rozmohlo DLC jsou právě i bazarové prodeje her – čím dříve a častěji po vydání hry bude vycházet DLC, tím méně důvodů má hráč prodat hru do bazaru – a čím méně her bude v bazaru, tím více porostou prodeje nových verzí. Takto to vydavatelé vidí (mimo jiných důvodů samozřejmě) a proto je DLC dnes tolik důležitou součástí her.

U nás je výkup a prodej bazarových her globálně ještě v plenkách, když jej provozuje síť Game a několik dalších obchodů. Pionýrem ale již před mnoha lety byla pražská společnost Presto CS, která bazarové hry taktéž posílá a pro niž je to jeden z hlavních zdrojů příjmů. Navíc pro našince by se často jen mírně nižší cena hry nemusela tolik vyplatit, například kvůli poštovnému a cenový rozdíl mezi novou a bazarovou verzí by už nebyl tak velký.

Read this next