Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Ceny nových her padají jako hrušky, říká průzkum

Jak rychle a o kolik procent průměrně klesají?

Momentální problémy některých subjektů v herním průmyslu nesouvisí jen s popularitou bazarovek či chybnými kroky managmentů výrobců, ale nemalou měrou i s bleskovou rychlostí nástupu slev na nové hry. Ze studie vypracované na základě britského srovnávače cen v 50 tamních obchodech vyplynula zajímavá data, která dnes zveřejnil deník MCV.

Po 30 dnech od vydání nové hry průměrně klesá prodejní cena o 24 procent. Po 60 dnech od vydání jde dolů o 31 procent a po 90 dnech od vydání dokonce o 39 procent původní ceny. Těžko se pak lze divit současnému hromadnému nástupu Online Passů do většiny her, nutících koupi v době vydání namísto čekání na brzkou slevu.

Průzkum je ale značně ovlivněn tím, že zahrnul jen 25 nejprodávanějších PS3/X360/Wii her ve Velké Británii v posledním půlroce. Pokud by do něj byly započítány i PC verze a všechny vydané hry, i ty komerčně neúspěšné, vyšlo by z něj, že slevy přicházejí ještě mnohem rychleji a že jsou vyšší.

Kupříkladu bestseller FIFA 12, který ani příliš slevu nepotřeboval, stál v den vydání 37 liber, po měsíci šla průměrná cena dolů na 34 liber a po třech měsících na 30 liber. NFS: The Run, kterému se moc nedařilo, stálo původně 37 liber a po měsíci jen 22 liber. Jedinou hrou, která se dokázala udržet na hranici 30 liber i po čtvrt roce od vydání, jsou Modern Warfare 3.

Read this next