Recenze Assassins Creed Odyssey ze světa shrnuty

Padají osmičky a devítky.

Jelikož dnes po obědě vypršelo embargo na recenze, ve světě se vynořila spousta hodnocení nového dílu slavné série UbiSoftu, který je vedle akční adventury mnohem více RPG a adventurou než kdykoli dříve.

Tyto první recenze Assassins Creed Odyssey (Alza.cz) nejčastěji udělily hodnocení 8/10 či 9/10, přičemž současný průměr činí 87 % na Metacritic a 86 % na OpenCritic.

Rozhodně to není špatné vysvědčení, ale přeci jen, od takového ambiciózního titulu, s obrovskou mapou a trvanlivostí, se možná čekalo trochu více, tzn. že budou padat spíš jen samé devítky či desítky.

8/10 udělil GameSpot, který ocenil neuvěřitelně detailní a pulsující starověké Řecko, úžasné vyprávění příběhu se zajímavými, zábavnými volbami a pamětihodné mise, které vypíchnou odlišné postavy a komplexní témata dané éry. Nezdálo se mu jen pomalé tempo kampaně , občasné chyby a jen polovičatě dodělaná hratelnost s frakcemi, kdy válčení nedává smysl v kontextu příběhu.

Zato IGN má jasno v tom, že jde o nejlepší díl série od dvojky. Pochválilo flexibilní hrdiny, odlišnost jednotlivých zbraní a schopností, dosud nejlepší bitvy na moři v Assassinovi a kvanta obsahu, které vás nutí vrátit se ke hře i po dokončení příběhu, někdy až zdlouhavého rodinného dramatu, kdy kvůli jedné věci cestujete šest hodin přes celou zemi. Odyssey prý nastavuje novou laťuku pro RPG hry v otevřeném světě.

Přední holandský web Gamer.nl s 85 % říká, že hra má nejlépe zpracovaný boj v sérii a že je bezvadné, když má hráč vliv na rozvoj příběhu. Naopak se nelíbil občasný generický obsah, že první polovina hry zahlcuje až příliš mnoha možnostmi a že ke konci padesátihodinového příběhu musíte grindovat, abyste dosáhli cíle.

Také GameInformer zůstal střízlivý s hodnocením (82 %), když v kraťoučké recenzi zmínil, že zorientovat se v tolika herních systémech je časově náročné. Ideální nemají být ani dlouhé nahrávací časy a pomalá navigace v menu. Prozkoumávání světa je prý většinou zábavné, leč sráží to opakující se, předvídatelné úkoly a absence více dechberoucích momentů. Nicméně vynahradí to báječné vyhlídky, architektura, animace, živoucí prostředí, promyšlené dialogy s dobrým dabingem i hudba.

Cover image for YouTube videoAssassin's Creed Odyssey Review "Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?"

Podle DualShockers s 9/10 se studiu UbiSoft Quebec povedlo najít správnou rovnováhu mezi inovacemi a starými známými vlastnostmi. I oni vypichují příběh, boje a shánění epického lootu. Na Xbox One X prý hra šlape pěkně, ale kazí to minutové loadování. A fanoušci Black Flag by zde neměli hledat stejně hloubkové mechanismy týkající se lodi, protože zde chybí.

Podobně jako někteří jiní recenzenti, i ten z TheSixthAxis (8/10) se domnívá, že Odyssey je až přehnaně moc velkou hrou, která navíc trpí ojedinělými technickými potížemi (trhání ve větší bitvě na obyčejné PS4 či ztráta detailů po zapauzování). Každopádně schopnosti prý dělají boje více dynamické a rychlejší, zatímco volby v dialozích zase vylepšují příběh. Čas strávený na upgradovatelných lodích zase zajišťuje tak potřebnou změnu od pobytu na souši.

I VideoGamer (8/10) si myslí, že jde o nejlepší díl od dob Assassins Creed 2 a Brotherhood. Zatímco systém voleb a konsekvencím není nějakým radikálním objevem, přináší prý pestrost, nemluvě o smysluplném vývoji postavy, tunách obsahu a dosud nejlepším bojovém systému. Za zápory jsou označeny některé chyby (zasekávající se stráže), které kazí vtažení do hry, ve které jinak klidně můžete strávit dlouhé měsíce.

Asi nejnižší známku dal web GameRevolution (3,5/5), když si stěžuje na vydání dalšího dílu příliš brzy po Origins a kreativní stagnaci. V některých ohledech prý jde o krok zpět oproti předchůdcům. Někdy si prý připadáte, jako když hrajete "Best of" kompilaci vybraných okamžiků z minulých dílů než něco nového. Každopádně i zde považují za klad Exploration mód, soundtrack hodící se k danému období a barevné ztvárnění Řecka. Nezamlouvaly se věci jako příliš slabý stealth a luk, moc zběsílý boj a agresivní vojska, které slouží jako takové uzamčení vyšších levelů.

To GamesRadar neváhal dát 5/5 hlavně za herní svět, který vám nepřestává pořád něco dávat, zatím nejlepší hrdiny v sérii a strhující příběh. Takové RPG v otevřeném světě jsme tu prý od dob Zaklínače 3 ještě neměli.

Zajímavou myšlenku vyslovili na Comiconverse (4/5) a to že by hře neuškodilo, pokud by z ní byly vyhozeny ty nejméně atraktivní mise, speciálně v těch generických lokacích a ten náhodně generovaný vedlejší obsah. Důvod? Protože válka mezi Aténami a Spartou, i hlavní příběh, nabízí bezpočet zábavy i tak, stejně jako boje a stealth.

S Destructoid (9/10) toto shrnutí zakončíme, protože i tam vlastně opakují ten samý názor: čili že to je krok správným směrem díky větveným dialogům, kdy vám určité možnosti otevřou nové úkoly v ovlivní to závěr.

Cover image for YouTube videoAssassin's Creed: Odyssey - A Brief Review (2018) [No Spoilers]

Assassin's Creed Odyssey