RECENZE bety Battle Royale módu pro Call of Duty: Black Ops 4

Blackout je už teď jako naleštěný PUBG.

Tou nejzásadnější věcí na Blackoutu, novém pokusu Call of Duty o ovládnutí fenomenálně úspěšného Battle Royale žánru, je pocit, že vše funguje naprosto hladce.

Tahle naleštěná hra je i v současné betě o několik levelů výš, než se aktuálně nachází přímý rival Blackoutu na poli žánru Battle Royale, PlayerUnknown's Battlegrounds.

Na PlayStation 4, platformě, na které Blackout zpočátku testování běžel, byl opravdu impresivní framerate. Nepůsobí to sice jako vysněné číslo 60fps, kterým je série Call of Duty proslulá, ale nemá to do toho daleko.

Pohyb je tak hladký, jak byste od kterékoli Call of Duty hry čekali. Líbí se mi i způsob, jakým se bez problémů prolámete skrze okna s použitím tlačítka, nebo například to, že se můžete natáčet různými směry, ale vaše zbraň pořád míří dopředu, kdykoliv se potřebujete stát nesnadným cílem.

Střelba je skvělá, s těžkými zbraněmi, které uštědří skutečný úder. Míření pomocí mířidel je také hladké - a tak to má být, protože tady mluvíme o Call of Duty. Zvuk zbraní je také jako má být v Call of Duty, práskání odstřelovací pušky, tupé údery brokovnice nebo rachotící výstřely samopalu. Na tyhle uši trhající zvuky jsme zvyklí z tradičního multiplayeru Call of Duty, kdy se rozléhaly ve stísněných prostorách. Tady ovšem, na obrovské mapě, kam by se pohodlně vešlo mnoho Call of Duty map a kde jsou velké otevřené plochy, na kterých se dá hrát, je to trochu jinak.

V Blackoutu, na obří Battle Royale mapě se rozezní střelba z odstřelovací pušky a pak se zvuk nese přes hory a doly a, potenciálně, až k uším případných nepřátelských hráčů, kterým tak byla prozrazena vaše poloha.

Lobby zóna, nazvaná Drop Zone, vám umožní vyměnit zbraně - a taky udeřit jiné hráče přímo do ksichtu.

Vůbec, tahle mapa Blackoutu je překvapením. Je velmi ve stylu PUBG - k bodu, kdy příležitostný pozorovatel může mít problémy rozlišovat mezi těmito dvěma hrami, pokud by se díval na jejich screenshoty. K dispozici jsou kopce, skalní mohyly, řeky a budovy se dveřmi a okny, zelenými poli, sem tam s keřem a spoustou stromů. Tohle ale dělá Blackoutu spíše medvědí službu. Protože zatímco to není nijak zajímavé, když se hru díváte, je to velmi zábavné místo pro Battle Royale hru.

Celé to je obrovské - daleko větší, než by člověk čekal, že by taková mohla být nějaká mapa v Call of Duty. Najdete tam azyl před obtěžujícími zombiemi, s nimiž se potýkáte, i přístavní město k prozkoumání. Je tam zahrnuto také několik map Call of Duty transponovaných do Battle Royale, s budovami, které jsou různě roztroušené. Je tam vlakové nádraží, pláž, přehrada, kam můžete skočit, střelnice i klidná oblast, pokud byste měli chuť na old-school COD. A když už jsme u old-school COD, Nuketown, tady ostrov na západě, je oblíbeným místem pro ty, kteří hledají smrt ve hře, verze Tilted Tower v Blackoutu. A všechno je impresivně vertikální - což znamená spoustu možností, jak uniknout pomocí wingsuitu do bezpečí (nebo se dostat k nebezpečí).

Mapa Blackoutu je možná ve skutečnosti až příliš velká. Buď, anebo se Blackout chystá na nárůst počtu hráčů. 80 hráčů je pro Call of Duty obrovským číslem a prioritou musí být výkon v hře, ale tempo průměrného zápasu - zvláště když je hráno v sólovém režimu - může utrpět, když nemáte chvílemi s kým bojovat, zejména během střední části hry. Není to vysloveně nudné, ale trochu pomalé, když musíte sprintovat přes další a další pole. Ale zvuky výstřelů se ozývají s až uklidňující pravidelností a nikdy nejsou příliš daleko. I přesto by ale 100 hráčů bylo pro tuto hru tak akorát (Treyarch v minulých dnech zvýšil počet hráčů na 88, což naznačuje, že uvidíme i vyšší limity pro start - pozn.ed.).

Snad i díky technickým problémům, kterým Treyarch v betě čelil, není na Blackout žádný úžasný pohled. Ve skutečnosti vypadá naprosto ošklivě. Tráva je do očí bijící a některé z ostatních textur rozhodně nevypadají jako next-gen. To je výsledek odhodlání udržet hlavní pilíře Call of Duty i po přesunu do žánru Battle Royale. Prioritami jsou tak vysoký framerate, bezproblémové ovládání a střelba. Pokud tím utrpí grafika a detaily, tak to se nedá nic dělat a je to tak správně.

Blackout začíná tím, že hráči jsou transportováni helikoptérou, která létá přes celou mapu podle náhodně zvolené trasy - a vy si vyberete, kdy vyskočit.

Pokud začnete hrát Blackout jako fanoušek COD multiplayeru, bude to ze začátku divné a budete se muset spoustu věcí učit znovu. Blackout je nejméně smrtící ze série Call of Duty. Hráči začínají se 150 body zdraví, mohou sbírat lékárničky, mohou se uzdravovat pomocí stisku tlačítka a navrch mají k dispozici tři úrovně brnění, které absorbují střely. To znamená, že nepřátelé vám mohou připadat poněkud neprůstřelní, ale také to znamená, že musíte hrát chytřeji. Taktika je stejně důležitá jako vaše reflexy a koordinace s hráči v týmu je stejně důležitá jako vaše schopnost střílet. Blackout je nejvíce taktická hra z řady Call of Duty a přestože si budete muset zvykat na nové prostředí, pokud jste zvyklí na tradiční Call of Duty multiplayer, je Blackout velmi osvěžující.

Taktická rozhodnutí zde skutečně rozhodují. Protože můžete nosit jen dvě zbraně, je znalost zbraní klíčová. Budete chtít něco dobrého na dálku (na těchto bezprecedentně velkých vzdálenostech je dostřel absolutně rozhodující) a něco slušného na blízko. Máte omezení na přibližně 200 nábojů od každého druhu munice. Můžete se vybavit pouze jednu položkou brnění a jednu položku zdraví. Můžete také mít taktické a smrtící granáty nebo společné vybavení, jako jsou systémy trofejí. Existuje tak mnoho zajímavých možností, které hrají roli při rozhodování o rozložení inventáře v týmu. A pak je tu ještě prvek Battle Royale - kdy se skrýt, kdy se zapojit, jak se pohybovat po mapě co nejchytřeji.

Masivní mapa Blackoutu je jako kombinace nejoblíbenějších multiplayer map z Call of Duty - jen se nedívejte příliš blízko na trávu.

Blackout, stejně jako většina her Battle Royale, je zábavnější s přáteli. V týmech o dvou nebo čtyřech hráčích je více pravděpodobné, že najdete jedno z vozidel v Blackoutu a tak zvýšíte šanci na lepší zábavu. ATV nabízí krásnou svižnou jízdu, nákladní vůz je dobrý, pokud potřebujete vyrazit do vzdálenější oblasti mapy s celým týmem. Taktický raft je omezen na mapu řeky, ale je překvapivě flexibilní. Ale nejzábavnější je asi helikoptéra - jedna osoba řídí, tři další střílejí na nepřátele dole. Týmy se dvěma nebo čtyřmi hráči opravdu sedí Blackoutu nejlépe.

Blackout je také dobrý, když si vzpomenete, že je to vlastně Call of Duty. K dispozici je tak třeba raygun ze zombie módu, když budete mít štěstí, že ho najdete. Dokonce je zde také skvělá bomba. Speciální vybavení a předměty, které jsou vzácné, tu napomáhají k rozmanitému boji. Barikáda je opravdu užitečná během poslední části hry. Ostnatý drát pomáhá bránit vaše pozice. A hák je skvělý pro to, abyste se dostali do pozice vhodné pro rychlé zabíjení.

Blackout má v tomto stádiu ještě znatelné mouchy, ale vzhledem k tomu, že jde o beta verzi, doufejme, že do startu to vyřeší. Sbírání předmětů je trochu ošemetné, ale Treyarch už to zrychlil. Brnění je bodem, kde to vázne - možná je v této fázi trochu příliš silné. Menu pro rychlé vybavení je navrženo tak, aby bylo intuitivní, ale v současné době je to spíš tak trochu nepořádek. A dochází k příležitostnému lagu, které může způsobit, že otevírání dveří a přesná střelba jsou obtížné.

Otázka je, jestli má Blackout hlubší potenciál. V této beta etapě se těšíme na Call of Duty, které bylo aplikováno na žánr Battle Royale. Ale Blackout je v podstatě Call of Duty s PUBG. Přes to všechno je pro armádu fandů Call of Duty Blackout dost revoluční. Těšme se na půlku října.