RECENZE The LEGO Movie Videogame

Příběh jednoho, co zachránil všechny.

Že se jeden obyčejný panáček tak nějak náhodou nachomýtne k záchraně celého světa, to vlastně není ve videohrách nic nového. A tak ani nepřekvapí, že na stejném podstavci vyrostl nový animovaný film, jehož doprovází další klasický pokus o "dobrou" filmovou hru. Hlavním problémem Lego Movie Videogame je už ten fakt, že prostě kopíruje drtivou většinu filmu, však naprosto stejné jsou i mnohé střihové sekvence, ze snímku prostě jen vykousané.

To ale není na škodu, protože tyto střihy jsou parádně natočené a kolikrát i velmi vtipné, byť občas jde o humor za každou cenu, jenž působní místy až kýčovitě. Ale snímek i hra jsou určené zejména pro tradiční Lego publikum, tedy mladší hráče a jejich rodiče, takže tomu odpovídá i celé vyznění hry s minimální, či spíše žádnou obtížností. Navíc jsou filmečky schválně natočené trhaně ve 24 FPS, takže evokují neskutečně pracnou ruční animaci ze staré školy. Ale je to jen šikovný přelud, grafika celé hry je samozřejmě klasicky počítaná CGI.

Jakkoli je základní kámen příběhu velmi prostý, obyčejný paňák-stavbař čtvrté kategorie musí s přáteli zachránit Lego svět před zlým padouchem, tak zejména ke konci nabere docela zajímavý spád s jedním velkoobratem, ale to byste už měli znát z filmu, kde je to lautr to samé. Hra totiž bez předešlé filmové nalévárny působí skoro až chaotickým dojmem, což živí i vesměs hbitá a hodně rychlá hratelnost, kde se kolikrát se svým plastovým paňácou ani nezastavíte.

Už jen překvapivý prolog, kde se najednou objeví ale příšerně nadabovaný zlý lord Business a na scénu přikvačí jakýsi fantasy kouzelník s egyptskou královnou absolutně z ničeho a bez jakékoli představovačky, tak se tonoucí stébla chytáte a vůbec vám neštimuje, proč a kde se ti všichni hrdinové vzali. A tak to bude občas i později, protože hra se prostě s ničím nepáře, tady se něco děje, tak se o to postarej a jak se to tu vzalo, se nestarej! Ostatně do rukou se vám dostane až 104 různých postaviček, od starého kosmonauta z osmdesátkových stavebnic až po známé hrdiny z dřívějších Lego her.

Na vše se přitom docela pěkně dívá, protože u Lego her poprvé je už úplně celý svět vytvořen z virtuálních Lego kostiček, byť detaily grafika nijak neoslní. Nechybí zde ani tradiční Lego zaměstnání jako bitky s protivníky, rozbíjení kostiček i hopsání a sbírání materiálu. Podobně se zde nadějete i stavění, ovšem s některými postavičkami napřed musíte najít uschovaný stavební plánek jako z Lego stavebnic. Další občasné stavěcí a hackovací minihry jsou ale pro starší dost nudné a zabaví asi jen velmi nenáročné hráče.

Lego Movie Videogame je dostupná pro PC/PS3/PS4/PSV/XX360 v cenách od 699 Kč. Verze pro 3DS/WiiU a X1 vyjde ke konci února.

Hra je tak postavena na časté změně panáčka, kdy každý umí něco jiného, což je v singlu později kvůli častému převlékání snad až otravné, ale ve dvou, bohužel opět jen v offline kooperaci, už o třídu lepší zážitek. Velmi rozdílně se tváří půl druhé desítky plnohodnotných úrovní, kdy některé nabídnou jak vesměs pěkně otevřený svět a zábavné mechaniky, tak jiné už jen stísněné lokace a stereotypní sezobávání kostiček. Navenek to tak nevypadá, ale kromě toho stavění strojů a budov s minihrami, se jinak průchod hrou od minulých Lego titulů zas tak moc nezměnil. Přitom se alespoň prostředí v několika světech docela často mění, jednou brázdíte Lego City, jindy se dostanete pod vodu, pod povrch i do výšky.

Cover image for YouTube videoThe LEGO Movie Videogame - Official Announce Trailer
Představovací trailer

Od druhé půle už ale postup zavání lehkou nudou, protože děláte vlastně stále to samé, ale to menším pařičům určitě vadit nebude. Kolikrát ale můj malý spolutestér neměl ani páru, co má vůbec dělat a ani nápověda na obrazovce moc nepomohla. Mně spíše vadilo, že se vám prostě rozkazuje, kam máte jít a co udělat, ale důvody a příčiny této činnosti hra dosti často míjí. Tady prostě chybí pořádný vypravěč, který by zdejší putování nějak lépe propojil. Jakoby tvůrci nafrkali číslo různých úrovní a jen podle citu mezi ně rozhodili různé filmy, a diváku, spoj si to sám.

Nepěkné jsou i technické chyby, jako špatné náhledy kamer, které nelze mnohdy korigovat, loadingy jsou extrémně natažené a s postavičkami jsme se kolikrát klidně i v rohu totálně zasekli, že pomohl až restart. Škoda také příliš tichého dabingu, jenž je oproti hudbě moc utlumený a nelze mu hlasitost nijak zvýšit. Nevhodné šikmé rozdělení obrazovky splitscreenu jde naštěstí v nastavení přepnout na klasickou vertikálu 50:50, čehož si někteří recenzenti nevšimli a hře to zbytečně vytýkají.

VERDIKT: Lego Movie Videogame je někdy zábavný, jindy nudný guláš všemožných postaviček, miniher, plošinovky a klidně i tancovačky, který tím filmovým diktátem možná trpí více, než minulé Lego tituly. Na vrchol Lego her bych tak Lego Movie nedal ani náhodou, ale o zajímavý produkt pro méně náročné jde bezesporu, byť prvotní návštěva kinosálu pro lepší pochopení hry je velmi doporučena.

6 / 10

The Lego Movie Videogame

PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PlayStation Vita, Nintendo Wii U, PC, Nintendo 3DS