Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

RECENZE prvního DLC pro Fallout 4 - The Automatron

Titanfallout.

VERDIKT: Příležitost oživit války robotů v pustinách představuje pár nepodstatných nových misí, které lze proběhnout docela rychle.

Na prvním DLC balíčku pro Fallout 4 se mi nejvíc líbilo to, že vám umožní přesně si zvolit, jak moc chcete, aby vám umělá inteligence společníků od Bethesdy lezla na nervy. Nastavitelní robotičtí kámoši v Automatronu jsou dostupní ve všech možných tvarech a velikostech - ostatně jako celé prostředí Falloutu, a je tudíž rozumné jim před vstupem do rozpadlé budovy upravit nejen arzenál, ale také délku jejich kroku.

Základní nastavení dvounohého Protectrona? Inu, schody vám nejspíš problém dělat nebudou, pokud tedy neočekáváte závratnou změnu rychlosti. Ale tyčící se trojnohý Sentrybot se svým bohatým inventářem a zbrojí pro dodatečnou zátěž? Ten se nejspíš nakonec o něco zasekne - jeden můj Sentrybot se obtočil kolem dalšího robota, už když odcházel z konstrukční rampy. Představte si, jak vám blokuje celou chodbu za zády, když zrovna ustupujete před supermutantím kamikadze.

Po zdlouhavém nastavování jsem zjistil, že konstantní výkon v poli podává křehký Mr. Handy, protože se mu těžko může převrátit geometrie, když nemá nohy, ale připouštím, že v jednu chvíli, když jsem zavřel dveře hangáru, se můj patentovaný Edwinator W6 vítězně snesl střemhlav dolů a zůstal trčet v soustrojí. Ó, Edwinatore V6, ty jsi mi ale šprýmař. Tak se podíváme, jestli by ty tvoje hloupé skokové trysky nešly vyměnit za pásy.

Ne, sexy to rozhodně vypadat nebude, ačkoliv modařská komunita už pro torzo jistě připravuje nějaké provokativní návrhy.

Druhá věc, která se mi na DLC Automatron líbila, spočívá v tom, že jde o další příběh ze série Fallout, který pojednává o rozdílu mezi umělým a organickým životem, tedy lépe řečeno o tom, že mezi nimi žádný rozdíl není. Klátící se hromady žárovek a hadic připomínají Forbidden Planet a scénář je rozhodně jedno velké klišé, ačkoliv postavy jako třeba KL-E-0 od Goodneighbor a sekvence s výcvikovým režimem Miss Nanny v General Atomics po vyšlapané cestičce rozhodně nekráčejí.

Příběh DLC Automatron, který projdete za tři čtyři hodiny, je příliš krátký na to, aby k sáze nějak výrazně přispěl, ale je v něm Ada, nová společnice, které strašlivě nevyhovuje její vlastní naprogramovaná osobnost, a Jezebel, která se na koncept bezpečí dívá poněkud - řekněme - matematicky. Také v něm vystupuje menší armáda létajících cirkulárek a kamikadze laserových věží, které stvořil úhlavní nepřítel Automatronu: Mechanist. Ale já osobně měl plné ruce práce s tím, že jsem do nich pumpoval střely z brokovnice, než abych se jich ptal na názory na osud jáství v době biomechanické reprodukce.

Toto DLC, které se vám kompletně zpřístupní po dosažení 15. úrovně postavy, obsahuje dva dungeony a tři souboje s bossy, možnost zřídit si ve městě konstrukční rampu, pár nepříliš exotických zbraní a slušivý oblek Tesla Power Armour, kvůli kterému jsem teskně zavzpomínal na Command & Conquer: Red Alert. Hlavní devizou je úprava robotů, pokud tedy máte dostatek hliníku - nezapomínejte, že tenhle materiál potřebujeme na zbroje Power Suits, takže se při výpravě do zapomenutých sklepení určitě dívejte po televizních podnosech či budících.

Mechanistovo doupě má atmosféru, ale rozhodně ne takovou jako třeba budovy, které prozkoumáváte během úkolové linie Railroad.

Kromě úprav Ady a našeho starého parťáka Codswortha si můžete sestrojit robota úplně od nuly: vyberete si torzo, paže, nohy, hlavu, zbraně a zbroj a nakonec i nátěr a modifikace, díky kterým bude moct hackovat nebo vám odemykat to či ono. Tyto roboty můžete vyslat do osad a osídlit tak ošuntělé parcely v pustinách světlerůžovými Daleky, kteří mluví jako hotelový výtah. Vzhledem k tomu, jak hráči přistoupili k budování měst samotných, jsem si jistý, že ta bizarní galerie screenshotů, která je k vidění na Redditu, je jen špičkou ledovce.

Ony dva dungeony jsou oproti tomu dost suchopárné. Prvním je jakýsi podzemní hangár, ve kterém je to jeden Rust Devil na druhého - to jsou členové nové frakce, kteří v podstatě bojují stejně jako ti ostatní, tedy až na tu jejich zálibu v nástražných drátech a v nošení kousků sentryboťáckých šasi. Sami mají robotů požehnaně, takže budete mít dostatek šrotu a náhradních dílů pro své vlastní výtvory, když se vám je podaří zlikvidovat. Druhým je Mechanistovo doupě, ve kterém se ošklivě zvrtne další bezohledný vědecký experiment.

Stejně jako ve zbytku hry vás upoutá probírání se starými terminály při pátrání po tajemstvích kdejakého rozpadlého objektu - mezi těmi příšernými odkazy na béčkové filmy můžete najít pár zlomyslných (a znepokojivě zábavných) kousků korporátštiny. Po slibném začátku Mechanistův příběh bohužel vyšumí, a to navzdory pořádně rozjeté robotí párty při finálním střetu. Ten jsem vyřídil hezky po mariňácku - předávkoval jsem se Buffjetem a zasypal to tam minami, načež jsem zdrhnul na vyvýšené místo. Vy možná dáte přednost nové bleskové pušce, jejíž oblouky se řetězí mezi cíli, případně tam v rámci pomsty pošlete Assaultrona, kterého můžete nabít stisknutím tlačítka přebíjení, což ovšem uživatele při palbě zahalí radiací.

Po dokončení úkolu si budete moct tento oblek obléct. Rust Devils mají také novou sadu zbroje ukovanou z částí starých robotů.

Když už se bavíme o technických nedostatcích, v DLC Automatron se vůbec poprvé stalo, že by mě nějaký bug od Bethesdy rozzuřil. Chyby ve hrách od Bethesdy jsou jako kulky v Battlefieldu, ale ty, na které jsem měl tu čest narazit, byly vždy buď kosmetické, nebo alespoň vtipné - třeba když se Dogmeat vznesl z nosné konstrukce a přistál na Legendary Raiderovi. O dost méně mě ale pobavil okamžik, kdy jsem vyšel z budovy a Ada se jakýmsi způsobem vrátila k původnímu nastavení, čímž si smazala několik velice drahých součástek. Každý, kdo se prohrabával celou vojenskou základnou v naději, že najde jeden, jen jeden jediný podělaný telefon či plotýnku na vaření, pochopí, že tohle je v podstatě zločin proti lidskosti. A vůbec nepomáhá, že rozhraní dílny v základní hře vám nedokáže přehledně říct, kolik máte kterého materiálu. Slyšel jsem o tom, že ve hře je pár dalších závažných bugů, které vám brání v dokončení úkolů, ačkoliv jsem na ně osobně nenarazil, takže pokud na podobných věcech lpíte, raději si počkejte na další patch.

Zádrhely stranou - vyplatí se tento přídavek za svou samostatnou cenu a co to vypovídá o ostatním obsahu season passu pro Fallout 4? Inu, Fallout 4 obsahuje sám o sobě obrovské množství oblastí a misí, a nabídka Automatronu není nijak neobvyklá ani rozsáhlá či elegantně udělaná. Ale stavba vlastní supermoderní robotické armády pro vaše osady vás nejspíš na pár dalších hodin zabavit dokáže.

A tyto výtvory si samozřejmě budete moct přenést do dalších DLC, která vás zavedou do Far Harbor, který matně připomíná Shivering Isle a podle všeho půjde o největší stažitelnou oblast, kterou kdy Bethesda naprogramovala. Těším se, až si ji projdu se se svým Edwinatorem V6, který se mi bude věrně vznášet po boku - nebo který se přinejmenším bude věrně vznášet v nějaké okolní budově.

Watch on YouTube

Tento první přídavek vyšel 22. března za 10 eur a můžete si ho koupit i na Alza.cz v rámci Season Pass. Čtěte také detaily o dalších dvou chystaných přídavcích.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

In this article

Fallout 4

PS4, Xbox One, PC

Related topics
About the Author

Redakce

Contributor

Comments