RECENZE WWE 2K18

Spojení zábavy a sportu je tu s dalším ročníkem.

VERDIKT: Občas zábavné, obsáhlé, ale neustále citíte, jak jsou všechny skvělé nápady nedotažené. Nechtějí si dát rok přestávku? Bez medaile.

Od prvních minut s WWE 2K18 je patrné, že by té sérii dost prospělo, pokud by si dala alespoň rok přestávku a tvůrci mohli realizovat všechny své nápady až do konce. Protože v ročníku 2K18 jich je docela dost, vidíte všechen ten potenciál, ale nic z toho není dotažené.

Wrestling u nás není moc populární, ale pokud jste fanoušci nebo se s ním chcete seznámit, 2K série je to nejlepší, co je k dispozici. Každým rokem něco málo vylepší, občas něco trochu pokazí, ale to už tak u těhle sérií, které vychází rok co rok, bývá.

2K18 přináší docela dost novinek oproti předchozímu ročníku. Grafika je zase o chlup lepší, ale pořád jsou animace některých wrestlerů poněkud postižené a v ringu máte občas pocit, že jednoduše čekáte, až skončí jedna animovaná sekvence a naváže na ní další. A ten přechod z jedné do druhé není vždy tak úplně plynulý. Alespoň obličeje a detaily postav jsou dost precizní, že všechny své oblíbené wrestlery poznáte na první pohled.

John Cena vás zdraví. Toho znají i ti, co nesledují wrestling, ne?

V ringu je konečně také možnost své protivníky nosit a praštit s nimi o zem, a to ve čtyřech různých pozicích. Haleluja. Dost se to hodí v další novince - v zápasech čtyři na čtyři, kde vypadávají hráči, když je vyhodíte z ringu. Zápas čtyři na čtyři je sice jedna velká, hodně propagovaná věc, ale opět zde platí to, co jsme už napsali - skvělý nápad, ale realizace není dotažená do konce.

Většinu času je to jeden velký zmatek, když vyřadíte jednoho hráče a zbude tedy lichý počet protivníků, jeden nebožák většinu času divně postavá a neví, co má dělat. A když vyřadí vás, musíte počkat, až celý zápas skončí. 2K se dušovalo, jak výrazně vylepšili umělou inteligenci protivníků, ale když tak sledujete bojovat AI proti AI, je to dost zmar. Klidně se stane i to, že na sebe prostě dva protivníci půl minuty civí, než se rozhodnou něco udělat.

V zápasech 4 na 4 občas také trochu trpí framerate, alespoň na původní PS4.

Největším přínosem tohoto ročníků měl být MyCareer mód, který si půjčuje to nejlepší z dalších sportovních sérií 2K. Na začátku si vytvoříte hráče, postupně ho vylepšujete a vaším úkolem je vytvořit novou hvězdu wrestlingu. Opět, super nápad. Opět, funguje to spíš jako koncept než finální produkt.

MyCareer mód ve WWE 2K18 je vlastně takové malé RPG. Na začátku můžete strávit klidně hodinu až dvě vytvářením svého charakteru do nejmenších detailů. Pak následuje tutoriál, ve kterém se naučíte chovat se v ringu. Postupně si vylepšujete statistiky, za vydělané virtuální peníze si nakupujete vybavení, dokonce jako promotér můžete později organizovat zápasy. Štrádujete si v zákulisí a můžete si povídat s dalšími wrestling hvězdami a vybírat si dokonce odpovědi! Problém je, že žádný z těchto dialogů není nadabovaný, takže to působí, jakobyste hráli adventuru z roku 1993 a to, co ty postavy říkají, je zhruba něco, co napíše žák druhého stupně základní školy. V podstatě je to jen vyměňování nepříliš chytrých urážek. Ale zase v té kariéře můžete plnit i vedlejší questy! Však říkáme, celé RPG. Tak trochu. Ehm.

Není mluvení na zaměstnankyně, když jste ve slípkách, sexuální obtěžování? #MeToo

Aby to neznělo zase tak negativně, samotné zápasy, jakmile se naučíte principy boje, mohou být dost zábava. K dispozici máte kolem 170 slavných zápasníků a navíc si můžete stahovat i hráči vytvořené postavy, kterých je vážně nepřeberné množství. Díky detailnosti nástrojů na výrobu postav si tak můžete stáhnout podobiznu nějaké nové, vycházející hvězdy WWE, kterou nestihli 2K zakomponovat do hry, nebo prostě Homera Simpsona či Batmana. Znamená to, že proti sobě může bojovat třeba Hulk versus Batman versus Iron Man versus Venom versus Deadpool versus Kapitán Amerika. Ne, fakt, podívejte se třeba tady:

WWE 2K18 rozhodně není dokonalá hra, má spoustu chyb, ale chvílemi, když je trochu přehlédnete a zaměříte se na to podstatné, dokáže být neuvěřitelně zábavná. Má obrovskou spoustu obsahu, velké množství online módů, dokonce má i "milované" lootboxy (naštěstí virtuální měnu můžete skutečně vydělat při hraní, nemusíte je kupovat jen za reálné peníze). Ale teď si představte, jak by ta hra vypadala, kdyby na ní měli v 2K ne rok, ale dva. Škoda.

WWE 2K18

PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch