Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Remedy mají lepší techniku než LA Noire

Ještě lepší animace v Alan Wake 2?

Pokud si myslíte, že animaci obličejů v chystané novince L.A. Noire asi nic jen tak nepřekoná, počkejte si na nový projekt Remedy - tvůrců Max Payne a Alan Wake. Ti totiž tvrdí, že jejich technologie bude vypadat ještě lépe.

Redaktoři časopisu Edge měli možnost podívat se na tuto jejich technologii, kterou Remedy použijí v dosud neoznámené nové hře, na které pracují - předpokládá se ale, že by mělo jít o Alan Wake 2. Zejména i s přihlédnutím k faktu, že hlava byla vymodelována podle herce Ikka Villia, který byl také modelem pro postavu hlavního hrdiny v prvním Alan Wake.

Tato technologie nepoužívá výhradně motion capture jako MotionScan od Rockstar. Motion capture se používá pouze na prvotní scan herce. S přesností na půl milimetru je oscanován obličej herce a 64 různých obličejových grimas. Autor této technologie, John Root, který dříve pracoval v id Software a Epic Games, tvrdí, že z těchto základních 64 výrazů obličeje je pak možné ručně naanimovat jakýkoliv výraz.

A to je přesně principem jejich technologie. Máte 64 základních výrazů a animátoři je poté využívají, pomocí různých sliderů upravují a ručně udělají skutečný výraz potřebný pro hru. John Root totiž říká, že natáčet každou scénu pomocí Motion capture je nejenže náročné, ale také občas dost nepřesné.

"L.A. Noire nastavilo laťku co se týče animace obličejů," říká John Root. "My ji ale překonáme."

Navíc nehodlají skončit jen u animace. Svou technologii neustále vylepšují a mají do ní ještě přidat realistickou animaci krve protékající pod kůží na obličeji - změní se díky tomu mírně barva v obličeji, když se postavě například nakrčí obočí nebo má vyšpulené rty.

Read this next