Reportáž ze zahájení prodeje Mafie II

S fotkami a vyhlášením soutěže o GTX 460.

Vydání druhého dílu úspěšné Mafie se samozřejmě nemohlo obejít bez pořádného mafiánského zátahu, který ve svých čtyřech prodejnách pořádal obchod Xzone. Redakce Eurogameru navštívila pražskou akci, jež ale započala již v podvečerních hodinách, tedy dost dlouho před vlastním prodejem, který se spustil přesně o půlnoci na pátek.

První nedočkavci ve frontě před sálem CasaGelmi v Korunní ulici, kousek od místní prodejny Xzone, tak byli svědky příjezdu zvláštního komanda mafie v dobových vozech Tatra, které se záhy ujalo s Thompsony v rukách organizace slavnostní párty, jež předcházela spuštění prodeje. Na rozdíl od hrozivých típků v kvádrech a kloboucích s basebalkami a samopaly v rukou, působil rozhodně přátelštějším dojmem příjemně naladěný moderátor večera, Ondřej Broukal z pořadu Gamepage. Ten si svoje spíkrovské ostruhy vpravdě zasloužil, za jeho bezchybný výkon v průběhu celého programu.

Začátek akce byl plánován na osmou hodinu večerní, no s určitým zpožděním pak už před hustě zaplněným sálem, kde mohlo být už několik set hráčů, započal hlavní program, během něhož se diváci účastnili mimo jiné i turnaje v pokeru. V něm Ondru výborně zastoupil jeden z diváků znalý této hry, dále následovalo vyhlášení nejlepších kostýmů, nebo losování tomboly o známé uříznuté USB prsty a další ceny. Nemohlo samozřejmě chybět promítání videí z Mafie II, herní stojan s PS3 verzí hry pro volné vyzkoušení a svůj stánek si v rohu sálu rozložil i neúnavný propagátor 3D hraní Igor Staněk z nVidie, jehož vodou chlazená sestava se třemi monitory pro 3D hraní druhé Mafie vzbuzovala respekt a 3D si zde vyzkoušela aspoň stovka lidí. Díky tolika lidem se sál za chvíli změnil v solidní saunu, kde pěkné vedro po dešti venku doplnila ještě zvýšená vlhkost, takže to vodní chlazení nepotřeboval jen ten počítač, ale skoro každý v sále. Občerstvení naštěstí bylo připraveno.

Vrcholem večera pak byla panelová diskuze s českými vývojáři Mafie II, ovšem možná že mohla trvat klidně delší dobu, zvídavých otázek bylo na přítomné pány dost. Těsně před půlnocí již notně nedočkavý dav za mohutně skandovaného odpočítávání nastartoval očekávaný prodej všech verzí hry, které místní mafiáni stylově donesli ve velké dřevěné bedně přímo na pódium.

Tři pokladny pak obsluhovaly všechny zájemce ještě dlouho po půlnočním odbíjení. Však respekt si právě zasluhují nejen autoři celé akce, která nasadila spuštění prodeje domácí hry důstojnou korunu, ale hlavně přítomní hráči, kteří své velké fandovství dokázali už jen tím, že vydrželi těch několik hodin stát nebo sedět v sále - bohužel bez židlí po celou dobu programu, pročež ti první z nich byli odměněni k nákupu ještě bonusovými předměty. Však když si zájemci vystáli minimálně dlouhé minuty ve frontě na nákup hry, ještě se mnozí vydali do další fronty v patře, kde se na plakáty ochotně podepisovali právě tvůrci hry, o což byl také docela velký zájem.

Snad jedinou větší kaňkou na jinak velice povedené akci byli někteří zájemci, kteří nic nedbali pořadí příchodu ve frontě a jiné čekající hráče předbíhali, nicméně nějaké větší konflikty naštěstí nenastaly. A ani nedošlo k žádné újmě na zdraví či majetku, což je vzhledem k tolika thompsonům a horkým hlavám v sále i venku docela překvapivé. Zdařilé repliky těchto samopalů si také odnesli vylosovaní šťastlivci, což někdo záviděl a někdo ne, pomysliv si, že těch pět kilo železa a dřeva se domů pěkně pronese a navíc v jednu hodinu v noci vám takové neopatrné pohrávání v klidu vyklidí celou noční tramvaj stojící v Lazarské.

Celkově se tak myslím pražská akce k podpoře Mafie II povedla a většina trpělivých hráčů odcházela spokojených, že v brzkém ránu ještě zasednou za počítače a konzole, a užijí si Mafii II jako jedni z prvních v republice. Že tou dobou nefungovala čeština v PC verzi, to je už jiný příběh, ale nyní již zdárně vyřešen.

Výherce soutěže o NVIDIA GeForce GTX 460

Výherce soutěže

Zároveň dnes vyhlašujeme vítěze soutěže z minulé středy. Grafickou kartu GeForce GTX 460, kterou do soutěže věnovala NVIDIA, a plnou PC hru Mafia II v češtině, kterou věnoval obchod Xzone, získává..... komentář pod článkem číslo #75. Proč právě číslo 75? Jednoduše, vylosoval ho robot Eurogameru.

Tímto účastníkem v soutěži je čtenář s přezdívkou elmania, vlastním jménem Martin Chlup (na fotce). Ještě rychlá kontrola, zda splnil druhou podmínku soutěže - tedy být fanouškem Eurogameru na Facebooku - a výsledek je pozitivní (jeho profil).

Zbývá proto už pouze jediné a to aby se výherce ozval e-mailem na redakce@eurogamer.cz s přesnou adresou, kam přesně do Chrudimi mu máme obě ceny (grafickou kartu i hru) v nadcházejícím týdnu zaslat. Ostatním děkujeme za hojnou účast a třeba se v příštích chystaných soutěžích usměje štěstí právě na ně.