Reportáž ze srazu fanoušků Bioware

Tentokrát ve znamení Dragon Age II.

Tuto sobotu 19. února se ve vinohradské restauraci Anno Domini 1471 v Praze uskutečnil již druhý ročník srazu fanoušků her studia Bioware. Akci s názvem BioCon 2011 pořádala stejně jako loni místní pobočka EA a ta všem účastníkům přichystala nejen chutnou pětichodovou hostinu, ale i opravdu pestrý program.

Moderování se tentokrát bravurně ujal Mikoláš Tuček, bývalý šéfredaktor Score a nynější vedoucí půjčovny Frag. Sebastian Chum a Jaroslav Faltus pak společně prostřednictvím několika dosud neviděných ukázek přímo ze hry představili všem přihlížejícím druhý díl Dragon Age. Na questu se záchranou quanarijského mága ukázali, že příběh a volby budou mít tentokrát mnohem větší vliv, než kdy předtím.

Také obavy z přílišného zjednodušení hry pak vzaly za své, a to ve chvíli, kdy se na scéně objevil kamenný a teleportující se elementál. Toho družinka čtyř ostřílených dobrodruhů připravila před svou smrtí jen o zhruba dvacet procent zdraví. A to podotýkám, že na normální obtížnost. Dovednosti jednotlivých povolání se tentokrát diametrálně liší, a proto je jejich vzájemná spolupráce pro úspěch v boji klíčová.

Pak na BioConu 2011 následoval velmi těžký kvíz, který prověřil znalosti nejednoho fanouška, přičemž ti nejlepší si z něj odnesli hodnotné ceny. Přednáška o chystaném třetím Mass Effectu naopak nastínila, jakým směrem se bude poslední díl trilogie ubírat. A během pozdější panelové diskuze s herními novináři se stihla probrat i spousta dalších zajímavých témat.

Večer zpříjemňovala dobová středověká hudba a také dvě sličné a pohledné tanečnice. Po celou dobu bylo navíc v zadní místnosti k dispozici nejen demo Dragon Age II, ale i plná verze hry a účastníci akce tak byli jedněmi z prvních, co si ji mohli vyzkoušet na vlastní kůži. Dojmy mnohých z nich přitom byly převážně pozitivní. Příjemnou tečkou za povedenou akcí pak byl zdařilý výstup s ohněm.

Dragon Age II pro PC a konzole u nás vyjde 11. března bez lokalizace, ale demo si budete moci vyzkoušet již zítra - v úterý.

Dragon Age II

Mass Effect 3