If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

ROZHOVOR o Mass Effect Andromeda s BioWare

O posádce, škrtech a datu vydání.

Někdy mezi dneškem a jarem 2017? „Každý den se počítá.“ Do vydání zbývá jen pár měsíců a i přes kolečko nedávných oznámení toho o Mass Effect Andromeda víme až překvapivě málo - nehledě na to, že se hra tváří jako ten dosud největší a nejambicióznější díl z oblíbené série od BioWare. Ještě pořád neznáme pevné datum vydání, tedy nic určitějšího než vágní „jaro 2017“. Proč to? Měli by se fanoušci bát, že se hra může opozdit?

Kolik se toho změnilo? Co se stalo s rasami z Mléčné dráhy, které ve hře nejsou (Quariani! Gethové!), a je vůbec ještě možné, aby se objevily? Pak tu máme členy vaší posádky - v podstatě vaši rodinu v Andromedě. Kolik jich bude a co je pravdy na tom, že vývojáři jednoho škrtli?

Nedávno jsme si volali s kreativním ředitelem vývoje Mass Effect Andromeda Macem Waltersem a s producentem Fabricem Condominasem z BioWare Edmonton, abychom získali odpovědi na tyto otázky. Níže se dozvíte o SAMovi, novém pomocníkovi s umělou inteligencí, o salarianském členu posádky, kterého možná nikdy neuvidíme, a dokonce i o zmínce o dávno ztraceném filmu Mass Effect...

Začneme drobným rozborem nejnovějšího traileru. V něm vidíme postavu jménem Sloane Kelly - vypadá jako vůdkyně pirátské osady, kterou nám trailer představuje. A přesto na stránce Andromeda Initiative čteme, že kdysi byla vůdkyní na Nexusu, vlajkové lodi podobné Citadele sloužící k průkopnickým průzkumům Andromedy. Co se stalo a o jakém časovém rozpětí se tady bavíme?

Fabrice Condominas: V traileru vidíte náznak toho, co se stane s ostatními archami... tohle se samozřejmě úzce týká toho, jak všechno nešlo podle plánu [po příletu na Andromedu]. Lidi se rozptýlili. Nevíte, jak dopadly ostatní archy. Možná jste si všimli, že jsme zrovna oznámili romány Mass Effect - doporučuju se podívat na jejich názvy...

Nexus Uprising, první z několika chystaných novel o Andromedě.

První se jmenuje Nexus Uprising (Povstání na Nexusu) - hádám, že se odkazujete na tohle.

Fabrice Condominas: Přesně.

Ta osada - postavily ji rasy z Mléčné dráhy?

Fabrice Condominas: Ano - tuhle předsunutou základnu postavily tyto druhy. I vy je budete moct stavět na planetách, na které narazíte. Ne na všech planetách: jsou zde určitá kritéria, která budete muset splnit, ale budete je moct založit jako hráč.

Ryder mluví o postavě jménem Sam, nebo spíš SAM, a mě by zajímalo, jestli je tohle vaše verze EDIho na Tempest [vaší nové Normandy]?

Fabrice Condominas: Ano i ne. Ano ve smyslu, že SAM koneckonců není živá bytost - je to spíš umělá inteligence nebo robot. Ale je mnohem obsáhlejší než EDI - ten vztah je úplně jiný. SAM se totiž na i stará o řadu věcí na lodi. Je s vámi permanentně spojený a byl spojený s vaším otcem Alecem - a znal se s ním. Vládne zde velmi specifický vztah. Je to víc partner, než byl EDI - k SAMovi máte emociálně mnohem blíž.

K traileru jste obdrželi zpětnou vazbu (a na Twitteru jste na ni rychle reagovali), která se týkala kvality animace mimiky a lip-syncingu. Napsali jste, že na tom pracujete, ale mě by zajímalo, jak moc toho můžete v enginu udělat.

Fabrice Condominas: Rozhodně na tom pracujeme. Jak se psalo v těch tweetech, tohle patří k tomu, na čem se dělá až v poslední fázi ladění hry. Poprvé používáme kompletní snímání tváře, abychom zaznamenali výkon herců, a je to také poprvé co BioWare pracuje s Frostbite [pomocí této techniky] - myslím, že s tím začínáme být hodně daleko. Aktivně na tom pracujeme a bude to poslední věc, kterou vypilujeme před finální kontrolou. Tyhle pohyby opravdu hodně vyladíme, protože především se chceme ujistit, že dialogy jsou finální a hotové.

Lidi očekávali, že v traileru uvidí jednu věc, ale nakonec ji tam nenašli, a sice datum vydání - opět kromě vágního prohlášení „jaro 2017“. To už začíná být za rohem - proč jste datum ještě neoznámili? Mají se fanoušci bát, že se hra posune?

Fabrice Condominas: K obavám není vůbec žádný důvod. BioWare si hlídá především kvalitu a věřte mi - náš tým si až moc dobře uvědomuje, jak rychle se to blíží [smích]. Ale soustředíme se na to - je to náš cíl. Možná budeme potřebovat dva dny navíc? Až si budeme na 100 % věřit, že můžeme k určitému datu jít na certifikaci, pak vám dáme velmi konkrétní datum. Mezitím se budeme soustředit na kvalitu, a to se počítá každý den. Nechceme na to tlačit.

Zmiňoval jste se o románech - první má vyjít na konci března. Také jste říkali, že o nich nechcete moc mluvit, protože byste vyzradili příběh hry. Takže si říkám, jestli konec března nebude dobrý čas i na vydání té hry.

Mac Walters: První román, který vyjde, se snaží spíš navodit vedlejší příběh určitých faktorů v okamžiku, kdy Ryder přilétá do galaxie. Ten důvod, proč se o tom nechci moc rozvádět, spočívá v tom, že - upřímně - tyhle věci je lepší si zahrát nebo v tomhle případě přečíst. Je lepší, když se do nich zamilujete (nebo je začnete nesnášet) sami - ten komentář byl míněn spíš takto.

Ještě poslední otázka o knihách - původně jste oznámili čtyři, přičemž tu poslední máte prý napsat přímo vy, Macu. Teď se o tom už moc nemluví, ale je pravda, že na tom pořád pracujete?

Mac Walters: No, když jsme poprvé oznámili spolupráci s Titanem, byla představa taková, že já napíšu čtvrtou knížku, která bude představovat takový můstek k filmu - ten se pořád ve vzduchu a pořád o něm mluvíme. Ale když jsem se stal kreativním ředitelem [vývoje Andromedy], hra holt asi dostala přednost [smích]. A vzhledem k tomu, v jaké fázi se nacházel ten film... prostě to nebyla priorita. Takže jsme řekli: „Hele, vydáme čtvrtou knížku, ale nejdřív se uvidí, jak si povedou ty tři, co se vážou k Andromedě. Jsou skvělé, podle mě lidi budou chtít vidět víc z Andromedy dřív, než budou chtít nějaký můstek k potenciálnímu budoucímu filmu, takže to je ten jediný důvod, proč se to změnilo. Mass Effect Andromeda se stal cílem s mnohem vyšší prioritou - každopádně pro mě.

Pojďme se podívat na posádku - pokusím se vzpomenout si na všechny. Je tady Liam a Cora, Peebee, Drack a Vetra a myslím, že jste říkali, že bychom měli očekávat, že své zastoupení bude mít i jedna nová rasa z Andromeda. Přijde vám šest členů jako dobrý počet?

Mac Walters: [pauza] Jestli ve hře máme přesně tolik členů, tak to podle mě dobrý počet je [smích].

Macu, pamatuju, jak jste mluvil s Game Informerem a zmiňoval jste se o členovi posádky, kterého jste během vývoje škrtli. Vzhledem k zastoupeným rasám si tipnu, že to byl salarian. Můžete nám prozradit víc o tom, proč se do hry nedostal a jestli ho ještě někdy uvidíme?

Mac Walters: Určitě víte, že vývoj hry je neustálá série rozhodnutí - vždycky dojde v určité míře k nějakému škrtání. Jelikož jsme se rozhodli dělat mise zaměřené na vaše společníky, znamenalo to, že každý z členů bude mít vlastní speciální misi plus výrazný počet vztahových dialogů. Tím jediným důvodem, proč jsme pro ten škrt rozhodli, bylo nakonec tohle. Nešlo o to, že by se nám ta postava nelíbila - podle mě v tom okamžiku hrálo roli to, které postavy jsou nejdál. A pokud jde o to, jestli ho ještě někdy v budoucnu uvidíme - možné to je. Podle mě se nápad na tu postavu spoustě lidí líbil. Ale nikdy nevíte - někdy to děláme tak, že než abychom se k té postavě vrátili ve hře, vrátíme se k ní v knížce nebo komiksu nebo v něčem takovém.

Mou nejoblíbenější postavou je Mordin, takže jako fanoušek salarianů doufám, že ho ještě uvidíme.

Mac Walters: [smích] Zčásti to bylo i tím, že mnohem víc plánujeme i členy posádky Tempest a tam salarian je. Do této postavy jsme investovali hodně úsilí.

Je to pilot, že ano?

Mac Walters: Je to tak.

Nové kulturní středisko Nexusu.

Abychom z onoho rozhovoru vysvětlili ještě jednu věc - zmiňoval jste v něm, že v budoucnu možná uvidíme dodatečné členy posádky prostřednictvím DLC. To mě trochu zmátlo, protože si pamatuju, že studio BioWare po Javikovi [postava z Mass Effect 3, která byla obsažena v DLC vydaném v den premiéry] prohlásilo, že už nejspíš nikdy nebude vydávat nové členy posádky v DLC - protože byste ho možná nemuseli mít během celého dobrodružství nebo byste z něj nemuseli získat co nejvíc. Zajímá mě, jestli jste tím myslel spíš DLC se členem posádky, jakým byla třeba Aria, která byla dostupná jen pro určitou sadu misí.

Mac Walters:Jo - myslím, že existuje řada různých způsobů, jak představit nějakou takovou novou postavu, nového člena posádky, i když se jedná jen o jednorázové parťáky na jednu misi... Ale myslím, že Andromeda je spíš trvalejší zážitek, spíš takový otevřenější svět v porovnání s tím, co jsme dělali dřív. I po dokončení té klíčové dějové linky, hlavního příběhu, tam toho můžete dělat ještě spoustu. Je to hra o průzkumu, takže kdybychom chtěli vytvořit nové místo pro nového stoupence, můžeme. V tomto okamžiku je to spíš otázka toho, jestli to takhle budeme dělat. Já to myslím nevylučoval, ale určitě je možné, že než se vrhneme na Mass Effect Andromeda 2, přidáme do hry pár nových postav.

Z Mléčné dráhy tu máme lidi, asari, turiany, salariany, krogany. Je mi jasné, že někteří fanoušci by nebyli spokojení, dokud byste je do hry nedali všechny, ale vypadá to, že se soustředíte na ty, které lidi opravdu chtějí vidět. Řekli jste, že existuje způsob, jak do budoucna představovat další rasy - zajímalo by mě, jestli to znamená nové kolonisty z Mléčné dráhy z období po ME3, anebo jestli je představíte tak, že byly na archách celou tu dobu a teprve teď se probouzejí.

Mac Walters: Můžu vám prozradit, že máme plán. Máme kolem toho postavený celý vedlejší příběh o tom, jak je možné, aby se kterákoliv z hlavních ras, které jste viděli v Mléčné dráze, mohla jednou stát součástí dobrodružství v Andromeda. A ten plán odhalíme v okamžiku, kdy vydáme hru [smích]. Můžu ještě naznačit, že dodatečný vedlejší příběh o tomto plánu bude obsahovat i jedna z knížek.

V nejnovějším videu na Andromeda Initiative jsem si všiml jednoho místa na Nexusu - Cultural Centre -, kde byste mohli tyto ostatní rasy podrobně rozvést, i kdyby nebyly fyzicky ve hře. Najdeme tam o nich zmínku?

Mac Walters: Tohle místo slouží spíš k tomu - pokud v Andromeda potkáte rasu, která není nepřátelská -, aby se zde představovaly kulturám Mléčné dráhy. Takže bych řekl, že bude reprezentovat rasy, které jsou ve hře, a pokud potom přidáme další, toto místo se rozšíří.

Fabrice Condominas: Ten aspekt průzkumu se netýká jen geografie - pro hru je klíčový průzkum kulturní. Ta myšlenka zkoumání antropologických a kulturních a lingvistických aspektů - právě k tomu tohle místo slouží.

A tím náš čas vypršel. Našlo se pár zajímavých náznaků - zejména ke konci o představení ras z Mléčné dráhy. Říkám si, jestli na palubě Nexusu existuje nějaká genová banka všech ras z Mléčné dráhy. Taková možnost by určitě představovala schůdnější příběhovou volbu než zatěžování hry příběhy o kolonistech, kteří se ve hře vyskytovali během událostí v ME3. Doufejme, že na odpovědi nebudeme muset čekat příliš dlouho - ať už Mass Effect Andromeda vyjde na jaře příštího roku, nebo ne.

Comments