If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

S permanentní smrtí v Hellblade to je zašmodrchané

Takže je tam nebo není?

Včerejší zpráva o automatickém smazání uložených pozic v případě mnoha selhání v Hellblade: Senua's Sacrifice vyvolala značný rozruch. Jak ten pozitivní, že se o akčním RPG bez marketingové útraty konečně začalo více mluvit ("jééé, ono to už vyšlo"), tak i negativní ("takovou hru si nekoupím, když v ní je tahle divná věc a nedá se jednoduše vypnout či zapnout").

Redaktoři PCGamesN udělali to první, co hned každého napadne: zkusili zreplikovat to popisované pro dosažení smazaných pozic a vše natočili na video. Nechali se zabít celkově padesátkrát, jenže nic. Uložené pozice pořád zůstaly na svém místě a po kontroverzním herním mechanismu nikde ani stopy. Na základě toho vynesli ostrý výrok, že má jít o blaf a že Hellblade tenhle prvek neobsahuje, což pak mnozí s radostí šířili v diskusích.

Ovšem je to mnohem složitější: v experimentu PCGamesN se neprojevil zřejmě kvůli tomu, že vše testovali na pouhém úvodu hry. Aby se ta postupná permanentní smrt aktivovala, je údajně nutno splnit několik podmínek (možná taková ochrana před hráči-začátečníky, kteří nebudou umět ovládání apod.?)

Záležet prý má hlavně na tom, kolik checkpointů a kapitol ve hře jste prošli, protože v některých se údajně vyresetuje. Systém permanentní smrti a růstu výhonku na ruce má také vyžadovat abnormální počet zabití vaší hrdinky, hodně nad rámec standardního hraní, ale zase ne takový, že si tam jen stoupnete a necháte se zlikvidovat xkrát za sebou. Dopad může mít také volba snadné obtížnosti.

Vývojáři z Ninja Theory zatím na toto téma úmyslně mlčí, což je pro ně v tuto chvíli nejlepší: ať tajemná kontroverze dál žije svým životem, upoutává pozornost ještě více hráčů, kteří by jinak o Hellblade vůbec nezavadili. A až časem možná "slavnostně" vysvětlí přesné fungování tohoto skrytého mechanismu či jak jej úplně deaktivovat. Nevíme, jak vás, ale nás tahle "hra" vybočující ze zajetých kolejí dost baví.

Každopádně ve hře se něco takového nepochybně vyskytuje, jinak by přeci neobsahovala tuhle oficiální sekvenci s varováním o ztracení dosaženého postupu. Nebo to je jen planý poplach, aby byli hráči udržováni ve větším napětí a pod větším stresem, že mohou přijít o savy, což by ostatně odpovídalo námětu celé hry? Případně že by pouze v novinářské review-verzi a v té finální už ne?

Tagged With

Comments