If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

E3 DOJMY ze Saints Row 4

Jak se nám hrálo za prezidenta obdařeného supersilami?
  • Saints Row 4 vychází už za měsíc (23. srpna pro PC, PS3 a X360), takže na E3 byly k hraní připraveny hned čtyři stojany s krátkou ukázkou. Objevil jsem se v nočním městě jako Mr. President, tedy nejen vůdce všech Američanů, ale i klanu Saints.

  • Nejdříve jsem se naučil základ, tedy super rychlé běhání. Zdá se, že to bude standardní vlastností, kterou hlavní hrdina ovládne již od začátku. Díky ní se bleskově pohybujete z místa na místo.

  • Zřejmě už vůbec nebudou potřeba jiné dopravní prostředky. Sám jsem během dvaceti minut nasedl do auta jen proto, abych se ujistil, že je to stále možné.

  • Nejen během je Mr. President živ. Jeho schopnosti se slušně přibližují Supermanovi a dalším hrdinům. Podržíte-li tlačítko pro skok dost dlouho, vznese se do úrovně nejvyšších mrakodrapů ve městě.

  • Ve vzduchu umí pomalu klouzat k zemi a jeho pohyb připomíná klouzavý let Batmana. Navíc Mr. President ovládá telekinezi, umí kolem sebe rozpoutat ohnivé peklo a v něm smažit nepřátele. Schopnosti lze dále vylepšovat.

  • Předváděná verze měla za cíl hráčům přiblížit základní mechanismy čtvrtého dílu. První akcí bylo zabrat vetřelecký hub, u nějž hlídkovalo asi deset slizáků v červených uniformách. Ty jsem musel pozabíjet, načež se barva změnila na modrou. Jakou výhodu z ovládnutých flashpointů budeme mít jsem nezjistil, každopádně získáme minimálně pár bodíků zkušeností.

  • Druhým úkolem byl závod. Jestli si ovšem myslíte, že jsem jezdil v autě nebo na motorce, šeredně se pletete. Místo dopravního prostředku jsem využil svých nadpřirozených schopností a jednotlivé checkpointy probíhal. Hladkému sprint bránil třeba oheň nebo jej znepříjemňovala trať vedoucí úzkými uličkami, v nichž se obtížně manévruje. Závod nebyl žádná legrace, zkoušel jsem se dostat na konec třikrát a neuspěl jsem.

  • Poslední misí byla jakási televizní show. V ní jste měli do světelných kruhů kolem sebe vhazovat lidi a mimozemšťany korespondujících barev. Prováděli jste to pomocí telekineze. Jak byly předchozí zadání poměrně zábavné, tahle minihra mi přišla nudná a zbytečná. Zdálo se mi, že autoři chtěli pro každou speciální vlastnost vytvořit alespoň jeden nepovinný úkol a tuhle nutnost chtěli splnit i u telekineze. Nuda.

  • Ocenit musím zdařilý grafický styl, který mi připomněl Far Cry: Blood Dragon. Všude spousta neonů, což desetinásobně platí o vznášedlech ufonů. Na druhou stranu se mi vůbec nezdá zběsilé tempo, kterého Mr. President dosahuje při supermanském sprintu. V té chvíli se stává Saints Row 4 extrémně nepřehledné a z dvaceti minut strávených s hrou se mi pořádně točila hlava.

  • Všude jsou rozesety nepovinné úkoly, až mám pocit, že se bude opakovat přehlcenost vedlejšími misemi z Just Cause 2. Každá akce spouští odpočítávání jisté výzvy, za níž obdržíte zkušenosti. Jak budou ve finální hře využívány nebylo z E3 dema jasné.

  • Hodně slabě působila grafika z technického hlediska. Myslím, že vypadá hůře než ve třetím dílu. Možná to bude způsobeno nutností optimalizace kvůli rychlosti, kterou se pohybujete. Nebo jsem měl takový pocit proto, že bylo město ponořeno do tmy a kromě pár jasných barev bylo okolí šedo hnědo tmavě černé.

  • Třetí díl Saints Row 3 si našel ohromné množství fanoušků, ale obávám se, že se úspěch nebude opakovat. Ze čtyřky je cítit smrad zkažené nastavované kaše. A nemyslím si, že ji vytrhnou v trailerech impozantně působící zbraně jako dubstep gun, který je v reálu nepřesný, nepříliš účinný a dlouho se rozjíždí. Mnohem zajímavěji působil vrhač černých děr, které vcucávají nepřátele ve svém okolí.

  • Každopádně jsem měl oněch dvacet minut pocit, že nehraji pokračování, ale DLC, datadisk nebo jakousi odbočku ve stylu zmiňovaného Blood Dragon.

Video z hraní

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

Tagged With

About the Author

Pavel Oreški avatar

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Comments

More Recenze

Latest Articles