If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Kvalitnější verze jízdy na slonovi ve Far Cry 4

+ jak funguje co-op a další detaily o hratelnosti.

UPDATE 2 - kvalitnější verze jízdy na slonovi než minule:

UPDATE 1: Máme tu první, zatím jen kamerové záběry z toho, jak vypadá očekávaná jízda na slonovi ve Far Cry 4. Prostě na něj oběma rukama vyskočíte v animaci z vlastních očí a pak se pošoupnete kousek dopředu, abyste mu seděli na krku a nikoli na zádech. Zklamáním trochu je, že oproti jízdě na skutečném slonovi se při poměrně rychlém pohybu váš výhled nijak nekymácí, pouze se hýbe hlava slona ze strany na stranu. Také můžete ze slona držet namířenou zbraň, což by asi v reálu technicky nešlo. Když se slon potřebuje probít skrz vrata do ohraničené části základny, seskočíte z něj a sledujete to z boku. Slony je jinak možné ve hře zabít.

Z rozhovoru PC Gameru s kreativním ředitelem jsme se také dozvěděli, jak funguje co-op integrovaný do singleplayeru: Když se k vám nějaký živý hráč připojí (jako ve videu níže), v ten okamžik se pozastaví veškerý postup singleplayerovou kampaní, dokud co-op neopustíte. Jinými slovy, přátelé vám nebudou moci píchnout s kampaní, ta na vás počká, abyste si ji prošli vlastním tempem, jak vám vyhovuje. Nicméně i při co-opu oba hráči dostanou zkušenostní body a jiné odměny, i si mohou odmemknout outposty.

"Snažili jsme se uchopit veškeré vedlejší akvitiy ve Far Cry 4 tak, aby byly hnány vpřed příběhem. Takže například lovení bude dávat větší smysl v celkovém kontextu, když ho dostanete od nějakého šílence za úkol, nebude to jen obyčejný seznam aktivit," vysvětluje Alex Hutchinson z UbiSoftu. Halucinogenní nebo extrémní zážitky z Far Cry 3 se podle něj ve čtyřce vrátí, jen budou více integrovány do hratelnosti, nejen pouze pasivní cutscény.

Dobývání outpostů má být těžší než minule a nutit tak vrátit se na některá místa později, až když máte lepší výbavu nebo přátele po ruce. Složitější život budete mít i kvůli chytřejší umělé inteligenci, která se řídí pravidlem, že bude umět úplně všechno jako vy, čili třeba vylézt po žebříčku nebo skákat mezi skalami. Větší nebezpečí bude skýtat i divoká zvěř, třeba tygr nově dovede vyskočit na vyvýšená místa, zkrátka abyste nikde nebyli v bezpečí.

Původní článek z úterý - Je to taková paráda, které může zpracováním rozlehlé přírody konkurovat snad jen Zaklínač 3, že se k ní ještě musíme vrátit:

E3 demo Far Cry 4 se odehrávalo v nadmořské výšce 3700 metrů ve fiktivní oblasti Kyrat inspirované Himalájemi a Nepálem. Hráč začínal v hustém lese, kterým prosvítaly paprsky slunce a košaté koruny propracovaných stromů vrhaly dynamické stíny. Než se před ním náhle otevřel dechberoucí výhled na zasněžené vrcholky hor, jaký tu, troufáme si tvrdit, ještě v žádné jiné hře nebyl a zde navíc tvoří otevřený svět. Jak je v této části světa zvykem, všude jsou rozvěšené vlaječky pohybující se ve větru, sloužící ve hře k symbolickému označení trasy pro sestup podél skalního masívu, občas pomalovaném náboženskými malbami. Na každém kroku se narazí na nějaký budhistický chrám (=možnost objevení tajných lokací či sbíratelných předmětů v tzv. dobrodružných zónách, kam se dostanete jen složitě) a volně se pasoucí zvířata, nedílně patřící k této sérii.

Cílem bylo najít místo zvané Ratu Gathi, ale cestička byla před očima zavalena sesuvem půdy. To tvůrci využili k zdůraznění, že hra je mnohem vertikálnější než minule a nebezpečí bude často hrozit i zeshora. Jen tak mimochodem jsme se stali svědkem situace, kdy letící dravec odnesl kůzle, což prý není předskriptované, nýbrž jen výsledek střetu dvou umělých inteligencí. Překonání propasti po kmenu padlého stromu připomínal Tomb Raidera, ale nález horolezecké kotvy s lanem a baťohem poskytl spolehlivější způsob, jak překonat překážky. Pro filmovost samozřejmě i s animacemi držících se rukou a houpáním se na laně, z čehož se dělá krapet nevolno. Horolezeckou výbavu prý naleznete nejpozději do poloviny hry.

Po najití konvoje jsme byli seznámeni s novou zbraní, asijskou variací na kuši pro kradmé zabíjení na dálku, a dále bylo předvedeno zkopnutí barelu s připevněnou výbušninou z patra na nepřítele. Zaparkovaný žlutý tuk-tuk, s velice propracovaným kokpitem s typickou asijskou výzdobou, včetně houpajícího se zvonečku či obětních předmětů pro bohy (aby jízda dobře dopadla) na "palubní desce", přímo vybízel k projížďce. Nově během ní půjde přeskočit za jízdy do jiného jedoucího auta a zabít nožem jeho posádku, zatímco jiné auto při honičce třeba spadne do propasti.

Plachtění si s padákem těsnými soutěskami s visutými můstky, kde hlídají nepřátelé, zakončené kocháním se rozlehlým údolím s rolníky ve vysoké trávě a slony v rybníčku - kam posléze za vámi přilétne druhý živý hráč v mini-helikoptéře a kde pak rozzuření sloni naběhnou na auto s nepřáteli, čímž se oblast osvobodí (obdoba Outpostu z trojky) - bylo už jen pomyslnou třešničkou na dortu. Far Cry 4, které může skvěle fungovat jako reklama na návštěvu těchto exotických krajů, vyjde letos v listopadu pro PC, PS4, X1 a také PS3/X360.

Původní zpráva z pondělí - Sony na konferenci nepřekvapila ani tak sedmiminutovou ukázkou z hraní Far Cry 4, jako informací, že pouze na PSN bude možné, aby se do vaší hry připojili vaši kamarádi, kteří ani nemusí vlastnit kopii Far Cry 4. Bude to možné jak na PlayStation 4, tak i na PlayStation 3.

A takhle vypadá prvních pět minut ve Far Cry 4 v nehratelné cutscéně - příjezd do Himalájí je maličko napínavější. Může za to samozvaný diktátor oblasti Kyrat, bezcitný král jménem Pagan Min:

Video z úvodu hry z E3 konference UbiSoftu

Comments