Shrnutí první recenze Mass Effect 3

Podle německého GameStaru nejlepší díl série.

První recenzi Mass Effect 3 uveřejnil německý Gamestar, který nešetří superlativy. Hra je podle něj napínavá, efektní a dramatická, příběh a dialogy velmi dobře zpracované. "Navíc staví na síle ME2 a bere si některé drobnosti z ME1, aby to spojila v nepřekonatelný požitek." Nabízíme vám výcuc hlavních informací z časopisu, který neuděluje číselné hodnocení, ale samozřejmě, pozor na spoilery!

Hlavní příběh trvá 15 - 20 hodin a se všemi podružnými misemi, které jsou prý dostatečně živým doplňkem hlavní mise, kolem 40 hodin. Navíc hra nabízí 90 minut animovaných sekvencí, po konečných titulcích následuje nějaká zajímavá sekvence. Konec je prý velmi intenzivní a dojemný, avšak hlavně jde o jasný konec celé trilogie, nejsou zde žádné háčky na možný další díl.

Čeká nás více než 100 scén, rozhovorů a / nebo změn událostí v souvislosti s volbou hráče podle uloženého a importovaného nastavení z ME2, a to od drobností, jako že nám někdo poděkuje za dokončení mise, po větší odezvu, kde už bychom spoilerovali až příliš. Každopádně všechno má své následky, a ne vždy se vám prý budou líbit.

Podle toho, zda a jak tyto mise dokončíte, je ovlivněn konec hry a to, kdo - individuálně i globálně - přežije. Hru si ale užijí i nováčci, protože je prý silná sama o sobě, nicméně doporučuje se zahrát si první dva díly, abyste měli větší cit pro množství informací, na nichž je hra postavena.

Mód RPG (narozdíl od akčního a příběhového) je prý hodně podobný prvnímu dílu Mass Effect. Hra podle GameStaru dává více možností upravit si svého hrdinu. Každá třída má osm talentů, každý z nich šestilevelový. Od levelu 4 jsou dvě možnosti různých talentů na výběr. Za zmínku stojí i možnost úpravy zbraně, zato efekty (které mají svá pro a proti) jen okrajově.

Od střední obtížnosti je prý hra zřetelně těžší, takže je nutné použít správné módy zbraní a talentů pro přežití. Shepard také střílí přesněji.

Z těch negativnějších věcí časopis zmiňuje, že balancování hry není optimální, Umělá inteligence prý stále není příliš pokročilá, řada odstřelovacích pasáží je mizerně ošetřena, avšak navzdory nedostatkům v designu levelu, které jsou podobné ME2, je prý hra neustále napínavá, a je zde spousta malých i větších možností výběru, které nutí ke zvážení.

Skenování se prý neopakuje tak jako dříve, takže hra funguje rychleji a nabízí nové minihry, kde musíte navigovat svou loď na útěku od Sheparda. Nová možnost rvačky (boj na blízko) je zábavná, ale jste přehnaně silní.

Mass Effect 3 je prý poněkud náročné na grafiku a paměť, grafika celkově prý má nízký počet polygonů, chybí detaily, rozlišení textur je také nízké, zato postavy jsou dobře animované a modelované. Celkový vzhled je ale docela v pohodě. Hru doprovází ohromný a dynamický soundtrack a zvukové efekty. A postup ve válečném úsilí se dá neustále sledovat na terminálu na Normandii.

Plná verze hry pro PC, PS3 a X360 u nás vyjde příští týden ana Xzone k ní dostanete češtinu zdarma. Eurogamer svou recenzi zveřejní příští týden, zatím tu byly dojmy z rozehrání.

Příběhový trailer

Mass Effect 3