Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Plné SimCity získává v Americe samé pozitivní ohlasy

Po krátkém testování dostalo 95% a 9/10, ale měli byste být i varováni.

Tento týden není jen o Tomb Raiderovi, ale také o SimCity, které se vrátí 7. března (na Xzone bude skladem už od středy). Zatímco evropská média včetně nás sice už delší dobu disponují kódem na Origin, ale musejí čekat na možnost jeho aktivace (stejně jako všichni běžní hráči), pro americké weby platila jiná pravidla a EA jim zařídila přístup ke hře už před vydáním. Dnes se díky tomu mohly objevit první recenze, které jsou velmi pozitivní:

Polygon dal hodnocení 95% a SimCity nazývá téměř perfektní sloučeninou klasické simulace s moderími sociálními a online prvky. V každém směru prý jde o vítanou evoluci série, která je vybroušená pro poskytnutí co nejvíce zábavy hráčům, kteří by si kvůli vysoké návykovosti měli nastavit budíka.

VentureBeat udělil 90% a vyzdvihl, že hra je překrásně komplexní, ale zároveň se snadno hraje. SimCity se prý vrátilo v lepší formě než kdykoli v minulosti a pokud EA doladí některé propojené části hry, půjde o ještě lepší zážitek. Jakmile se hru naučíte, prý naplno pochopíte, jak obtížné je řídit opravdové město.

Jiné magazíny číselné hodnocení neudělily, protože testování vyžaduje hodně času nebo čekají na spuštění ostrého provozu online funkcí za reálných podmínek. Mashable přesto nešetřilo chválou, když se mu nejvíce zamlouvalo, že hra je výzvou pro kteréhokoli hráče a že dokáže motivovat k dalšímu hraní, i pokud se vám první pokus nezadaří.

PC Gamer do svých zápisků z hraní (za recenzi to určitě považovat nelze) postupně doplňuje nové odstavce, jak je dopisuje, protože i po 34 hodinách se se SimCity stále teprve seznamuje. Zatím si tam můžete přečíst o budování silnic, zón, vedení trubek pod městem, zajištění bezpečnosti, zdraví a protipožární ochrany, jak zajistit vzdělání nebo proč vadí malá města, která by se však měla v budoucím patchi navýšit.

Ani IGN se ještě necítí být kompetentní pro vyřknutí ortelu, ale nezabránilo mu to postěžovat si na problémy s loadováním hry kvůli požadavku na permanentní připojení k internetu, ačkoli EA jim prý slíbili, že se to u ostré verze dít nebude (že by toto byl ten důvod, proč novináři nemohou hrát předčasně?). Zlobilo to už v lednové betě.

IGN nicméně tvrdí, že všechny tyto trable (vč. povinné instalace klienta Originu) stojí za překousnutí, protože SimCity je "enormním vylepšením oproti deset let starému předchůdci". I pouhé sledování života ve městech, kde se tisíce obyvatel dají individuálně monitorovat v jejich pohybu ze školy, do parku nebo domů, je prý dechberoucí. Nadšené je i Kotaku, hovořící pouze o třídenním novinářském online testování, z čehož nemělo odvahu napsat recenzi.

Rozhovor Willa Wrighta, tvůrce série SimCity s autory nového dílu s českými titulky, které jinak obsahuje i samotná hra:

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

Read this next