If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Skyrim se představuje v prvních detailech

Nový Elder Scrolls bude novinkami přetékat.

Aktuální číslo časopisu Game Informer přineslo fůru informací o novém The Elder Scrolls V: Skyrim a uživatelé NeoGAFu opět jako první všechno řádně vytáhli a umístili na fóra. Novinek je spousta, ať už od úkolů, levelování, schopností, až po příběh a souboje.

Velkou novinkou je absence výběru zaměření postavy. Na hráče tak už nebude na začátku čekat klasická tvorba postavy s výběrem tříd (kouzelník, lučištník, bojovník, zloděj...). Každá schopnost, kterou si postupně budete zlepšovat, bude přispívat k vaší celkové úrovni. Po dosažení nové úrovně získáte další životy a možnost vybrat si, jestli chcete investovat body do dalších životů, do kouzel (magicka), nebo do staminy. Na každé nové úrovni také dostanete různé perky, podobně jako ve Falloutu 3. Maximální dosažitelná úroveň bude padesát, ale tam se hra nezastaví, jen se rapidně zpomalí přibývání nových zkušeností.

Ve hře bude celkem 18 schopností (v Oblivionu jich bylo 21 a v Morrowindu 27). Schopnosti umožní hráčům specifické zaměření na danou třídu, ale zároveň nebudou svazovat ruce a dovolí i menší odbočky. Příběh bude začínat 200 let po Oblivionu, bude zasazen do severské oblasti Skyrim a hráčovým úkolem bude zastavit draky v čele s jejich bohem. Ve světě bude mimo jiné probíhat občanská válka, vzhledem k úmrtí krále. Mezi nepřáteli budou Yettiové, gigantičtí pavouci, zombie, kostlivci, mamuti, vlci, draci a podobná havěť.

Souboje mají být dynamičtější a taktičtější, než v předchozích hrách. Každá ruka bude mít svoji funkci, takže by neměl být problém používat například dva meče zároveň. Výrazně zlepšen by měl být i pohled třetí osoby, který nebyl v posledních Elder Scrolls hrách zrovna ideální. Značného úpravy se dočkaly také úkoly samotné, které mají být dynamičtější a více je bude ovlivňovat sestavení vaší postavy – pokud jste tedy kouzelník, může vás jiný kouzelník požádat o pomoc, což by neudělal, kdybyste hráli za válečníka.

Přepracování se dočkal i systém konverzací, který už konečně nebude formou statického přiblížení na obličej postavy, ale do hry se zapojí i „herectví", chůze kolem a obecně řeč těla. Ve hře dále bude tvorba vlastních zbraní, enchanting, naopak ubyl mysticism, přibude sprint, náhodně generované úkoly, dynamicky padající sníh, deset ras na výběr pro tvorbu postavy a spousta dalších věcí. Hra je ostatně už v pokročilé fázi a vyjde letos v listopadu.

Podrobné preview The Elder Scrolls V: Skyrim chystáme již na zítra.

Comments