If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Sledujte záznam z dvou levelů Call of Duty: Ghosts

Rozšířeno o info o hratelnosti a ovládání psa + obrázky.

Den před zahájením E3 si vybrali Infinity Ward pro očekávaný debut prvních souvislých záběrů z hraní letošního dílu Call of Duty. Během půlhodiny bychom v živém vysílání mohli vidět několik různých levelů, rozhovory s vývojáři i pohled do zákulisí. Zde je možné se už teď podívat na záznam celého pořadu s moderátorem Geoffem Keighleym, ale níže vám nabízíme výřezy jen z hraní dvou levelů Ghosts oproštěné o veškerou vatu okolo:

První level nazvaný Into the Deep se odehrával celý pod vodou, což je už pro E3 odhalení Call of Duty typické. Oproti zatopenému tunelu v New Yorku však tentokrát šlo o opravdu krásně vymodelovaný podmořský svět, plný ryb, řas, útesů nebo vraků, který naživo musí vypadat ještě o třídu lépe (oproti streamu). Hratelnostně však nic nového, celou dobu pouze postava plavala vpřed (v jedné ruce během toho držela zbraň APS, která prý skutečně existuje) při následování skupiny, aby v závěru vytáhla jakýsi příruční torpédomet na loď nad sebou. Po jejím sundání bylo potřeba se vyhýbat potápějícícm se kusům stejně, jako byste to dělali kdykoli dříve při sestřelení vrtulníku na povrchu, a také požádat o pomoc parťáka při zaseknutí v prostředí a docházení kyslíku v bombě.

Co už z videa nebylo tolik patrné, je vertikální povaha soubojů, kdy nepřátelé se občas nacházejí i v jiné hloubce než vy a musíte se proto před nimi schovávat za podvodními útesy, sloužícími coby takové improvizované kryty. Nové nebezpečí zde navíc představuje sonar, kdy cizí ponorka poblíž může vyslat tlakovou vlnu, která vám ubere kus zdraví.

Druhý předvedený level byl zasazen do země nikoho (No Man's Land) nedaleko města San Diego, které se po kolapsu USA, které už není tou velmocí co kdysi, změnilo v nepředvídatelnou pustinu s opuštěnými domy a zborcenou dálnicí. Hráč zde nalinkovaně postupoval lineárním levelem společně se svým psem, který se jmenuje Riley, což se dosud nevědělo. Jak je často oslepují paprsky západu slunce a prolézají vysokou trávou nebo prázdnými staveními, dostávají se k nově vytvořenému kráteru údajně s biologickým nebezpečím, kde se jim před očima efektně zbortí nakloněný kostelík v předpřipraveném skriptu, aniž by do toho mohli zasáhnout.

Pak už nastává chvilka slávy pro čtyřnohého pomocníka, který je na hřbetu vybaven nejen kamerou, ale také zařízením, které vám dovoluje ho kompletně ovládat, což je prý u skutečných psů Navy Seals běžné. Voják proto bere do ruky něco jako tablet a vlčáka posílá na záškodnickou stealth misi. Vždy se potichu připlíží k nepříteli a když je u něj blízko, skočí na něj a roztrhá ho v dosti zrychlené animaci. Takhle se to opakuje pořád dokola, doprovází to tichý komentář hrdiny, který mu občas vypomůže např. se sejmutím odstřelovače, kam by se štěkající pes sám nedostal.

V podstatě se dá říct, že pes v Call of Duty: Ghosts funguje úplně stejně jako drony, dálkově řízení roboti z minulých dílů nebo obdobných her, jen k němu budete mít hlubší vztah než ke kusu moderní techniky. Jindy je dle tvůrců loajální a odpovědný pes vyslán oknem do zavřeného kamenného baráčku ve scéně, která trochu připomíná Medal of Honor Warfighter, a v následné animaci se rozletí dveře a pes drží v tlamě ruku jednoho z nepřátel. Tím celý druhý level končí a nám nezbývá než doufat, ať na E3 je k vidění i něco dalšího, ale vzhledem k obvyklým půlhodinovým slotům pro novináře to není příliš pravděpodobné, maximálně lze čekat jen mírně prodloužené pasáže těchto dvou levelů.

Comments