If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Sony si opravdu patentovala blokaci bazarových her

Bude ověřovat propojení disků s uživatelským účtem.

Sice to trápí jen pár procent kamenných obchodů, ale samotné výrobce her a konzolí, kterým plynou z každého prodaného kusu provize, to jistě musí pálit mnohem více. Jinak by si PlayStation divize Sony nepatentovala technologii, jejímž účelem je zablokovat užívání bazarových her na konzoli. Čili to, o čem se spekulovalo před rokem a před čím analytici Sony varovali, se nyní oficiálně potvrdilo.

Z patentu, který objevil uživatel NeoGAFu a je v PDF zde, vyplývá způsob fungování tohoto protibazarového řešení v praxi. Jednotlivé disky s hrami se propojí s uživatelským účtem (na PSN) a hry, které už někdy byly propojeny s jiným účtem, nebudou spuštěny (podobně jako na Steamu).

Každý disk s hrou má být ocejchován kódem, který vaše konzole umí přečíst podobnou technologií jako NFC u modederních bankovních karet. Při snaze o hraní se zařízení zeptá na svolení, jestli identifikační údaj disku a identifikační údaj hráče souhlasí. Některé hry mohou dovolit spuštění většímu počtu uživatelů, například v rodině.

V podstatě jde o obdobu Online Passu nebo hesla, které je však nevhodné, protože si ho hráči mohou spolu s prodejem z druhé ruky předat. Patent nicméně varuje, že pokud konzole není připojená k internetu, systém pro kontrolu údajů nemůže fungovat.

Sony přímo nikde nejmenovala zařízení, které bude tuto protibazarovou ochranu používat. Může ji zužitkovat i pro hudbu, kancelářský balíček nebo třeba obrázky. Stará PlayStation 3 to podle všeho ale nebude, spíš až spekulovaná PS4. Otázkou zůstává, jak bude zabráněno tomu, aby si s každou hrou někdo nevytvořil i nový uživatelský účet, který společně s prodejem předá dál?

Tagged With

Comments

More Zpravodajství

Latest Articles