Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Star Wars: The Old Republic

Je to MMO? Není to MMO?

BioWare si od Star Wars: The Old Republic slibuje hodně. Hra ještě zdaleka není na spadnutí, ale už jsou k dispozici dva dlouhé (a naprosto úžasné) CGI filmečky od externí firmy Blur. Novinářských prezentací si The Old Republic odbylo ještě více a BioWare na všech vyzdvihovali „čtvrtý MMO pilíř – příběh s kompletním dabignem pro všechny postavy“, který má hra do specifického online žánru přinést. Nikdy se také nezapomněli zmínit, že The Old Republic je jejich vůbec nejobsáhlejší hrou, a že na papíře mají jen rozhovory tisíce stran. Jenomže zatvrzelí MMORPG hráči stále nedostali odpověď na otázku nejpalčivější – jak moc MMO hra vlastně bude? O tomhle BioWare zatím nepřesvědčili.

E3 předváděčka se na začátku točila také kolem něčeho jiného. Tvůrci se pochlubili „historicky prvním systémem krytí v MMO titulu“, který by měl oživit a obohatit klasické online souboje, ale v praxi jej již bohužel nepředvedli. Stejně tak jsem slyšel sliby o emotivních rozhodnutích, která padnou na hráče a The Old Republic při tom tvůrci přirovnali k Mass Effect. Opět bez praktické ukázky.

Již zajímavější byla procházka po osobní lodi jednoho z hráčů. „Každý hráč obdrží na začátku svou vlastní vesmírnou loď a ta s ním bude po celou dobu hraní,“ vysvětloval člen produkčního týmu a navázal: „své plavidlo si hráč bude moci všemožnými způsoby upravovat, zkrášlovat i předělávat a následně sem přivézt ostatní živé hráče a pochlubit se jim. Loď bude fungovat jako hub a pokud znáte ostatní hry od BioWare, třeba Mass Effect s jeho Normandy, pak víte, o čem mluvím.“ Já jen dodám, že pokud znáte třeba i jen léto staré Star Wars: Galaxies, také máte dobrou představu o čem mluvil.

Další bod předváděčky se točil kolem profláklé vizuální úpravy vaší postavy, která by měla skutečně i reprezentovat její vyspělost, tzn. že postava s tričkem bude logicky mnohem slabší, než postava s plátovým brněním. Hratelné charaktery v The Old Republic potěší tím, že na rozdíl od SW Galaxies půjde o opravdové starwarsácké ikony a bude zde mnohem jednodušší stát se charakteristickou SW osobností, ať už jde o Jedie, Sitha, lovce odměn, vojáka republiky apod. Navíc vás hra na začátku nebude prudit sbíráním bylinek či doručováním pošty (i když tady záleží na úhlu pohledu) a rovnou vás vyšle na úctyhodné mise. O tom jsem se přesvědčil sám při vlastním hraní na konci prezentace, ale o tom až..., příznačně na konci článku.

Nejzáživnějším bodem předváděčky se stala demonstrace kooperace různých povolání v boji. Čtveřice BioWare testerů ovládala rozdílné postavy – troopera (těžký válečník a zpravidla živý štít pro tým), smugglera (tichý zabiják, zloděj a provizorní healer), jediho (jde do první linie a stará se o mrskání slabších oponentů) a consulara (hlavní healer, drží se zpátky). V následné bitce proti imperiální eskadře jsem ovšem nezaznamenal něco příliš pamětihodného nebo dříve neviděného. Bylo hezké vidět, jak spolu čtyři hráči spolupracovali, jak se nejprve zaměřili na odstranění slabších oponentů a následně se všichni vrhli na velkého droida..., ale kvůli tomu člověk nemusí hrát MMO. Každopádně lákavě zní plánovaná PvP klání, kde proti sobě budou stát hráči za impérium a republiku.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

In this article
Related topics
PC
About the Author
Milos Bohonek avatar

Milos Bohonek

Contributor

Comments