If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Studie: hry vedou k problémům ve škole

Sledováno bylo přes 1300 dětí.

Na jedné univerzitě ve státě Iowa proběhla nedávno studie, která zjistila, že sledování televize a hraní videoher je spojeno s poruchami pozornosti u mladých dětí.

Pozorování probíhalo na 1300 dětech ve „středním věku dětství“ a zjistilo se, že zvýšené sledování televize nebo příliš časté hraní videoher má přímou spojitost s poruchou pozornosti. Děti se pak ve třídách nemohly dostatečně soustředit.

Studie měla i druhou, nezávislou část, kdy se podobné výsledky zjistily na skupině 210 „pozdních adolescentů/mladých dospělých“ účastníků. Ti ovšem nebyli pozorováni, ale sami reportovali své vlastní pozorování. Podle toho je v případě zvýšeného sledování TV nebo hraní videoher také spojitost s poruchami pozornosti.

Ačkoliv takové studie čas od času přicházejí s podobnými výsledky již několik let a logicky je výsledek předem jasný, alespoň si na to v Iowě dali 13 měsíců a sledovali přes 1300 dětí. V případě takto mladých dětí ale zřejmě nelze vinit příliš samotné videohry, jako spíše rodiče.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Related topics
About the Author

Adam Homola

Contributor

Comments