Tak budou recenze No Man's Sky včas nebo ne?

Jen od nedočkavců.

Tahle situace se opakuje skoro u každé významnější hry: vývojáři ji pilují až do poslední možné chvíle, aby byl na den oficiálního vydání den připraven tzv. Day 1 patch k downloadu. Jenže to jde proti zájmu herních magazínů, kteří potřebují dostat review-verze v předstihu, aby vše stihly pořádně zahrát a sepsat. A když něco nemají týden dva předem, zuří...

No Man's Sky vycházející ve středu 10. srpna (Alza.cz) nedostala oficiální cestou ani přední světová média, hlásil v pondělí agregátor OpenCritic na Twitteru. Důvodem mělo být právě čekání na důležitý patch, aby se v recenzích nekritizovaly věci, co už pak nemusejí platit.

O den později se OpenCritic poupravil, že by "snad" novinářské kopie mohly být dostupné do pátku. Nic takového se dosud nestalo, stěžují si mnozí, a prosby adresované PR manažerům PlayStation zůstaly nevyslyšeny.

Přesto se už najde spousta lidí (vč. redaktorů), kteří tenhle simulátor objevování vesmíru na PlayStation 4 předčasně hrají nebo z něj dokonce bez ostychu streamují úvodní hodiny, jako třeba Polygon. Došla jim totiž trpělivost a sehnali si hru svépomocí z řady zahraničních obchodů, které prostě porušily termín vypuštění a vesele ji prodávají už nyní.

Recenze No Man's Sky tak určitě budou na řadě webů připraveny k publikování už začátkem příštího týdne, aniž by čekaly na ten zmiňovaný patch. Otázkou zůstává, jak moc odpovídající reálnému stavu hry se stanou, když Sean Murray z Hello Games v 5 ráno tweetoval: "Dokončujeme měsíc práce na našem prvním zásadním updatu. Spousta nových vlastností, vybalancování a obsahu."

No Man's Sky

PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch