Tales of Monkey Island Episode 1

Pirát s nejdivnějším jménem v celém Karibiku je zpět.

Nejslavnější herní pirát s nejdivnějším jménem v celém Karibiku, Guybrush Threepwood, se po dlouhé odmlce opět vrací na scénu. Téměř dvě desetiletí uplynuly od jeho prvního dobrodružství a skoro deset let od posledního. Guybrush si brousí svůj kord a hbitý jazyk tentokrát opravdu řádně, bude je potřebovat rovnou pětkrát. Tales of Monkey Island je totiž epizodickou sérií složenou z pěti částí, kdy každá z epizod vyjde jednou za měsíc (podobně jako tomu bylo v sérii Sam and Max).

První epizoda s podtitulem Launch of the Screaming Narwhal nezastihla Guybrushe zrovna v nejlepším okamžiku. Uplavala mu loď, jeho milovaná Elaine skončila ve spárech LeChucka a Guybrush se ocitá na pláži ostrova Flotsam. Na Flotsamu by nebylo až na bandu místních exotů nic moc zajímavého, kdyby se z něj šlo dostat pryč. Což nejde, protože všechny větry foukají směrem k ostrovu, a tak žádná loď nemůže z přístavu vyplout. Kdo se tedy na Flotsam dostane, je tam uvězněn na věky věků. Guybrush ale nemá věky věků na to, aby zachránil Elaine, dopadl LeChucka a odvrátil jeho kletbu. Jak ale poručit větru?

Elaine ani LeChucka si na ostrově sice neužijete, ale čeká tam na vás typická adventurní činnost. Velmi vtipné rozhovory s místními individui, sbírání a kombinování předmětů, prozkoumávání ostrova a pro každý díl Monkey Islandu typické hledání pokladu pomocí svérázné mapy. Rozložení činností je poměrně rovnoměrné, a tak si všeho užijete dosyta. Obzvláště rozhovorů, kdy to srší vtipem a narážkami na všechno možné i nemožné. Na hře pracovalo několik původních vývojářů a je potěšující vidět, že se jejich schopnosti za ty roky nijak neotupily. Dialogy, narážky a pomrknutí vás rozesmějí nesčetněkrát.

Ve hře je kromě sbírání předmětů a dialogů samozřejmě přítomen i třetí pilíř každé dobré adventury – puzzly. Na ostrově vás čeká několik větších a několik menších. Prioritou pro Guybrushe je samozřejmě dostat se z ostrova, takže budete muset přijít na kloub větrům. Několik puzzlů ve hře vyřešíte za minutku, jiné vám zaberou podstatně déle. Nedá se říct, že by vám hra házela klacky pod nohy jen proto, aby se natáhla její délka. Puzzly jsou vyvážené velmi dobře a několikrát vám i mírně zatopí.

Na Flotsam Islandu se například v jedné chvíli dostanete do spárů šíleného francouzského řezníka, který si říká doktor. Ten si dělá zálusk na vaši prokletou ruku a proti Guybrushově vůli ji bude chtít amputovat. Ocitnete se tak přikurtovaní na otočném křesle, nebudete mít k dispozici inventář a celou situaci budete muset vyřešit pomocí cvičené opice. Zní to šíleně? Možná, ale řešení je jako vždy logické.

Nechybí ani oblíbený prvek ve formě na první pohled nepoužitelné mapy, díky které musíte objevit poklad. Na mapě uvidíte jen několik nákresů zvířat, toť vše. V džungli je ale poměrně rušno, a tak musíte naslouchat přírodě a neustále koukat do mapy. Originální a zábavné využití zvuku pro hádanku.