Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Titanfall opravdu používá cloud, vysvětluje programátor jeho výhody

Jde o zatím nejúspěšnější debut letošního roku + první člověk ho už pokořil.

Protože se to na internetu stále hemží pochybovači ohledně využití cloudové architektury Xbox Live v TitanFall (recenze), jeho programátor se v podcastu Majora Nelsona pustil do vysvětlování, proč nejde jen o laciné marketingové pozlátko a proč to otevírá nové možnosti.

"Dříve to tradičně fungovalo tak, že jste hráli na vašem dedikovaném serveru, který byl vaším stálým domovem. Avšak nyní vše běží na společné serverové farmě Azure, která hráče předává mezi jednotlivými servery podle aktuální potřeby. Mohu si tam požádat o nový server, použít ho po deset vteřin, a když pak už není na výpočty potřeba, mohu ho vyhodit," říká Jon Shiring ze studia Respawn.

Herním designérům se tím prý otevřely bohaté možnosti, například mohou do mapy umístit spoustu botů řízených umělou inteligencí nebo na nebi rozprostřít pohybující se vesmírné lodě, aniž by to mělo dopad na plynulost hry. Pokud by to chtěli řešit postaru na bázi peer-to-peer, čili ve vztahu mezi klientem a serverem, zjistili by, že na to nemají šířku pásma.

"Domácí konzole nemají takový výkon procesoru ani rychlost připojení k internetu, aby si mohly dovolit, že se v jeden moment na obrazovce pohybuje 400 různých věcí. Mohli jsme tedy dát návrhářům hry svobodu, že se o tyhle záležitosti nemusejí vůbec starat, že to pojede," dodal programátor Titanfall.

Ten se minulý týden stal nejlépe prodávanou hrou ve Velké Británii a zároveň zatím nejúspěšnější premiérou letošního roku. Navíc zajistil dvojnásobný nárůst prodejů Xbox One díky balení s touto hrou (70 procent z Xbox One verze byl právě bundle s konzolí). Na druhém místě debutoval Dark Souls 2, který se v úvodních dnech prodával o 20 procent lépe než jednička, což mimochodem nepotvrzuje dřívější tvrzení od Namco Bandai o 50% větším zájmu hráčů dle předobjednávek.

Vrátíme-li se ještě k Titanfall, na světě je už první člověk, který dosáhl maximální 10. generace postavy. Jak se mu to za 72 hodin hraní po 636 zápasech povedlo a jaké statistiky pilota momentálně má, najdete na Redditu, kde se ho ostatní ptají na know-how. Patrně se tím prohloubí názory na poměrně málo obsahu v základní verzi hry a zvýší tlak na výrobce, aby si s DLC nedával na čas.

Read this next