Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Total War: Attila dopředu myslí na budoucí grafické karty

A proč je náročnější než Rome 2?

Creative Assembly se rozhodli k netradičnímu kroku, který spíš bývá do her přidáván až pozdějším patchem, ale z nějakého důvodu ho obsáhli, možná trochu zbytečně, už nyní (snad se tím jen dopředu nebrání usvědčení z falešných oficiálních obrázků oproti těm skutečným?).

Do včera vydané historické strategie (recenze) zahrnuli nastavení "extrémní kvalita", které však zatím žádná existující grafická karta nepodporuje a je určeno až pro jejich budoucí generaci. I kvůli aktivování efektu 4XMSAA, který má prý drastický dopad na výkon (2xMSAA a 8xMSAA budou přidány až časem).

Vedle toho si hráči mohou vybrat ze čtyř předvoleb: maximální výkon (pro integrované grafiky a starší modely), pro výkon (nižší třída grafických karet), pro kvalitu (střední třída) a pro maximální kvalitu (současné highendové karty).

Oficiálně doporučená sestava - s Windows 7 (64bitový OS pro integrované grafiky), druhou generaci Intel Core i5, 4 GB RAMa a 2 GB grafiku typu GeForce GTX 560 Ti či Radeon HD 5870 - dle tvůrců v pohodě zvládá střední předvolbu "pro kvalitu" v rozlišení 1080p (nikoli na maximální kvalitu v 1440p).

Celkově jsou HW nároky Attila vyšší než u Rome 2 kvůli tomu, že jde o dva roky novější hru poháněnou novější verzí Total War enginu. Varovali proto, že pokud Rome 2 na určité detaily jakžtakž rozjedete, nemusí to platit stejně u Attila. Naopak, máte-li doma dělo, užijete si v nejnovějším dílu série mnohem hezčí grafiku.

Rozdíl má být způsobem i tím, jak hra nakládá s rozlišením textur, protože v Rome 2 to bylo vázáno na nastavení kvality, zatímco v Attila se odvíjí od dostupné videopaměti. Závěrem Creative Assembly doporučují instalaci nejčerstvějších ovladačů pro grafické karty.

Read this next