TROJRECENZE: Castlevania, Luigi Mansion 2, Monster Hunter 3 Ultimate

Věnována novým trhákům na 3DS a Wii U od Nintenda.

Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate (3DS)

Castlevania nikdy nebyla v našich končinách známá hra, zejména díky prvním dílům vycházejícím na NES. Posledních pár let už ji však začínáme registrovat i u nás a zatím poslední inkarnací byl Lords of Shadow - skvělá rubačka pro Xbox360 a PS3. Mirror of Fate je pokračování, prequelem, jednoduše řečeno takovým dovysvětlením událostí předchozího dílu. V něm se postupně vžijete do role několika z rodu Belmontů, jejichž prokletím je nekonečný boj proti Draculovi. To je k solidnímu příběhu asi tak maximum, co mohu prozradit, aby nemusel na obou koncích tohoto článku blikat velký červený nápis "SPOILER".

Na mýtický svět se díváte ze strany, tedy stejně jako na původní díly. Základem je důkladný průzkum kobek, podzemí a útrob Drákulova hradu. K prosmejčení i posledního zatuchlého kouta slouží vymoženosti ve formě andělských křídel, přitahovacího lana nebo háku pro ježdění po kolejnicích alá Bioshock Infinite. V praxi to znamená, že je často nutné nejprve získat nějaké vylepšení, než jste schopni dostat se do dalších prostor.

V nich čekají pekelné stvůry velmi bizarního původu. Například loutky reanimované z koster padlých hrdinů, oživených v pekelném stroji. Castlevania rozhodně není dětskou hrou, což dokazuje nejen věkové doporučení, ale i spousta dopisů, které vaši předchůdci těsně před smrtí v samotném zámku. Ty velmi často syrově popisují nechutné praktiky jeho obyvatel. Boj po prvních pár seznamovacích pěsťovkách zombíkům značně přitvrdí a jste nuceni využívat všech dostupných úderů, zbraní na blízko i dálku a kouzel. Tyto se vám otevírají za zkušenosti získané bojem nebo nalézáním dopisů a truhel.

Castlevania pro 3DS vydal ConQuest začátkem března a stojí 1099 Kč.

Alespoň v rychlosti musím zmínit naprosto skvělé grafické zpracování. Castlevania je na 3DS první hra, kterou jsem od začátku až do konce hrál s naplno nastaveným 3D efektem. Parádní je i hudba. Trochu zamrzí nulová znovuhratelnost. Jakmile Mirror of Fate po nějakých deseti až dvanácti hodinách dokončíte, nemáte proč se vracet.

Hodnocení: 8/10

Luigi Mansion 2 (3DS)

Když se Mario přejí, vždy je tu jeho bratr, který pomůže zachránit situaci. Luigi příliš vlastních her nemá, jestli mě paměť neklame, toto je teprve třetí kousek, v němž získal hlavní roli. Dvojka v názvu napovídá, že jde o pokračování, konkrétně trochu přehlíženého hitu z GameCube. Stejně jako před více než deseti lety se musí popasovat s nadpřirozenými bytostmi pomocí ectovysavače, jak by jeho chytač nazvali Krotitelé duchů. Přízraky musíte nejprve ošlehnout výkonou baterkou a pomocí joysticku je udržet na uzdě, aby se vám nevysmykly z vysavače. Větší kousky lapáte kombinací více útoků, které musíte i několikrát opakovat.

Ačkoliv mi sedí námět spíše k akční hře, Luigi Mansion 2 je mnohem více adventura. Chytání duchů samotných sice vyžaduje pohotové reflexy, ale větší váha je kladena na průzkum prokletých sídel, objevování tajných předmětů a řešení hádanek. Vysavačem uklízíte nepořádek, pod nímž se může skrývat klíč, odstraníte s ním přehoz přes obraz, který následně osvítíte rentgenovým světlem a objevíte předmět, kterým si otevřete cestu vpřed.

Puzzle nejsou vůbec snadné, párkrát jsem se zasekl  už v první z pěti úrovní. Kromě objektů nutných k postupu jsou v úrovních skryté peníze, za něž vylepšujete svůj vysavač, duchové Boo, které známe z Super Maria nebo diamanty. Samotná hratelnost vyžaduje vracet se do několikrát prozkoumaných místností, skvělé však je, že vám to vůbec nevadí, protože pokaždé najdete něco nového. Ačkoliv jsem prohledával každou píď, při svém prvním průchodu úrovní jsem zpravidla nenašel ani polovinu bonusových věcí.

Luigi's Mansion 2 pro 3DS vydal ConQuest koncem března a stojí 1199 Kč.

Stejně jako v případě Castlevanie jsem vůbec nevypínal 3D efekt. Mám pocit, že jakmile se nejedná o port z jiné konzole, ale s prostorem se počítá už od začátku, není 3D na 3DS vůbec nepříjemné. Technické zpracování jako celek je na jedničku. Grafika ač jednodušší, vypadá díky komixové stylizaci skvěle. Naprosto úchvatné jsou přirozené animace, až jsem měl občas pocit, že se dívám na kreslený film. Zejména Luigiho mimika je bezchybná. Trio doplňuje hudba a zvukové efekty.

Velmi nenásilného využití dostávají i gyroskopické senzory, při balancování na úzkých plošinkách nebo rozhlížení se skrze díry ve zdech. Zajímavý je i multiplayer se třemi kooperativními módy, které se dají hrát online, lokálně i pomocí Download Play, kdy ke hraní až ve čtyřech stačí jedna kopie hry. Ani Luigi Mansion 2 není bez chyb, ale jde o minoritní aspekty typu nulové podpory Circle Pad Pro nebo menší frekvence ukládacích bodů. Nicméně i tak je Luigi Mansion asi nejlepší hrou Nintenda od Skyward Sword.

Hodnocení: 9/10

Monster Hunter 3 Ultimate (WII U / 3DS)

Už když jsem kdysi psal recenzi na Monster Hunter Tri pro Wii, byl jsem překvapen, jak skvělou sérii Capcom má, my na Západě si ji nevážíme a jen pořád pindáme nad upadajícími díly Resident Evil. Nedávno vyšla ultimátní verze třetího dílu pro Nintendo Wii U a Nintendo 3DS, které se kromě chybějícího online multiplayeru a nižšího rozlišení na přenosné konzoli vůbec neliší.

Těžko popsat Monster Hunter 3 Ultimate v pár odstavcích. Jde o simulátor přežití mýtického lovce, který se nezastaví před žádnou suchozemskou, vodní nebo létající potvorou. Cesta k úspěchu je ovšem velmi komplexní. Nejenže musíte vystopovat kořist, ale je nutné u větších zvířat dokonale znát jejich chování, mít připravenu veškerou výzbroj, léčivé byliny nebo stopovací šipky. Kromě lovu je nutné i sbírat rostliny, kutat železo, hledat vzácné artefakty, abyste si nechali vyrobit pořádné zbraně a brnění. Tohle všechno a ještě mnohem více je dokonale propojeno a vytvoří úžasně zábavnou mozaiku v momentě, kdy dohrajete singleplayerovou kampaň. Ta je jakýmsi tutoriálem k online kooperativnímu hraní, které je tím rozlehlejším ze dvou módů. Ovšem nenechte se splést, singl vydrží desítky hodin, multiplayer stovky.

Monster Hunter 3 Ultimate pro Wii U a 3DS vydal ConQuest koncem března a stojí 1099 - 1499 Kč.

Jediný skutečný problém s touto hrou je, že pokud jste investovali hodiny do Wii verze, ani konfigurovatelné bloky informací na GamePadu, vylepšený multiplayer třeba o možnost komunikovat přes mikrofon na ovladači, po v budoucnu možný crossplay mezi Wii U a 3DS verzí není dost, aby ospravedlnili nákup. Sice se dočkáte spousty nových monster a předmětů, ale ty jsou v poměru již dříve přístupného obsahu minoritní. Ani grafika nevypadá na Wii U nijak úžasně, kromě rozlišení nic moc nezměnilo. Nakonec tedy záleží na tom, jestli jste Monster Hunter Tri hráli nebo ne. Jestli ne, Ultimate verze je důvodem k nákupu Wii U, protože podobnou porci skvělé zábavy vám dá málokterá konkurence a můžete se řídit hodnocením. V opačném případě ignorujte.

Hodnocení: 9/10

Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate

PS3, Xbox 360, Nintendo 3DS