Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Tvůrci Monkey Island sehnali peníze na hru za 8 hodin

Fanoušci jim hromadně přispěli na klasickou adventuru

Herní distributoři a vydavatelé nám neustále tvrdí, že klasické adventury jsou už mrtvé a nikdo je nehraje. Tak úplně s tím nesouhlasí Double Fine Productions, nezávislé herní vývojářské studio, ve kterém pracují třeba Tim Schafer nebo Ron Gilbert, tvůrci takových klasik jako Monkey Island nebo Maniac Mansion.

Jelikož jim ale na klasickou point-and-click adventuru nechce dát žádné studio peníze, rozhodli se, že budou projekt financovat díky fanouškům. Založili si profil na Kickstarter a dali měsíc na to, aby získali celkem 300 tisíc dolarů na vývoj hry a 100 tisíc dolarů na výrobu dokumentu o tom, jak taková hra krok po kroku vzniká.

Teď, ani ne 12 hodin poté, co celá aukce začala, už mají na kontě 432 tisíc dolarů! Tedy téměř 9 milionů korun.

Znamená to, že tedy hra vznikne. O co přesně půjde kromě toho, že to bude klasická adventura, to zatím není známo. Hra bude k dispozici na Steamu a pokud jste poslali alespoň 15 dolarů (posílat můžete ještě teď), získáte pak hotovou hru zdarma. Navíc budete mít přístup k betě a k celému dokumentu, který bude měsíc co měsíc vycházet.

Pořád je možné peníze posílat. Čím víc jich bude, tím "božejší bude hra", jak říká Tim Schafer. Tedy bude mít větší rozpočet na hudbu a dabing, nebo se objeví na více platformách než na základním PC. Když pošlete větší částku, dostanete zajímavé bonusy. Například za 1000 dolarů vám udělá game artist vaší podobiznu. Za 10 tisíc budete mít oběd s lidmi z Double Fine, za 50 tisíc bude vaše postava přímo ve hře. Za 150 tisíc dostanete jednu ze čtyř posledních nerozbalených originálních krabic Day of the Tentacle, které mají samy o sobě nejspíš dost velkou cenu.

Podle odhadů Double Fine by měla být hra dokončená v říjnu 2012. Platformy zatím nejsou rozhodnuté, jen PC je jisté. Tam bude hra k dispozici přes Steam. Za kolik se bude prodávat, to samozřejmě není ještě známo.

Tohle by mohl být ostatně nový způsob financování výroby her. Stačí, když za projektem budou stát prověření tvůrci a fanoušci si rádi svou kopii hry předplatí.

Read this next