Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Microsoft: X360 v listopadu tvořil 75 procent odbytu stolních konzolí v ČR

Dle auditu vyhrává předvánoční prodeje.

I díky masivní reklamě v televizi, v dopravních prostředcích či různým zvýhodněním nebo slevám se v současnosti na českém trhu v současnosti velice daří konzoli Xbox 360. Zatímco v zahraničí se již prodávají next-gen konzole, u nás chtějí na Vánoce všichni ještě ty staré. Podle některých ohlasů z trhu se stará generace u nás nikdy neprodávala lépe než nyní.

V období mezi 28. říjnem a 24. listopadem tvořil Xbox 360 na našem trhu dokonce 75 procent odbytu velkých konzolí, měřeno v počtu kusů. Vyplývá to z neveřejných výsledků agentury GfK měřící prodejnost v herním odvětví, kterými se dnes oficiálně pochlubil český Microsoft. Neznamená to, že by X360 měl dlouhodobě takový podíl na trhu, ten je nižší a víceméně vyrovnaný s PS3, jen se mu zkrátka velmi dařilo minulý měsíc díky všem výše jmenovaným aktivitám a proto to logicky využíl do své tiskové zprávy.

Na počet kusů sice prodeje neznáme, ale jelikož se upozorňuje, že v daný měsíc šlo o 75 procent ze "stolních konzolí", znamená to asi, že na prodeje PlayStation 3 a Wii U připadá ten zbytek - tedy 25 procent.

„Jsme rádi, že i letos naleznou konzoli Xbox 360 s pohybovým senzorem Kinect pod stromečkem stovky nových zákazníků. Nedávno jsme spustili prodeje konzolí Xbox 360 v novém kabátu, které jsou v nabídce spolu s populárními tituly jako FIFA14, Halo 4 nebo Kinectovými hrami jako Kinect Rush či Kinect Sports" říká k tomu Veronika Brožová, manažerka divize Xbox ve společnosti Microsoft.

Ten se prý letos soustředil hlavně na onlinovou službu Xbox Live, takže dnes již mají čeští uživatelé k dispozici desítku aplikací, včetně těch sportovních nebo hudebních, protože jak říká MS: "Zájem o konzole každým rokem roste. Jejich počet v domácnostech se zvyšuje i díky doplňkovým online a multimediálním službám, které nabízejí."

Nabídku online služeb a aplikací pro Xbox Live budeme rozšiřovat i v nadcházejícím roce, uzavírá Brožová v souvislosti s pravidelnou akcí Games with Gold, v jejímž rámci jsou teď k dispozici Gears of War 1 a tyto hry uživatelům zůstávají napořád. Jak známo, konzoli Xbox 360 celosvětově používá více než 76 milionů lidí. Online komunitní služba Xbox Live registruje přes 46 milionů uživatelů ve 41 zemích světa.

Ostatně, dnes napsal Martin Schovanec na svůj Twitter: "Hardcore hráči žijou PS4 a XONE, mass market ale stále objevuje kouzlo staré generace. Na Xzone máme rekordní prodeje PS3, PSVITA a X360."

Read this next