Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Xbox One bez Kinectu může být o 10 procent výkonnější

Uvolní se pro něj alokované prostředky.

Bomba, která včera vybuchla, není jen o zadostiučinění odpůrcům pohybového a hlasového senzoru. Vypadá to totiž, že by se mohl naplnit posměšný reklamní slogan "Lepší bez Kinectu", který je parafrází na oficiální, dříve používaný výraz "Better with Kinect".

"Momentálně jednáme s výrobci her, co podnikneme se systémovými prostředky, které se v konzoli uvolní, když je nebude potřebovat Kinect," řekl Yusuf Mehdi, jeden z šéfů herní divize Microsoftu pro Polygon.

Foto: The Verge

Kinect totiž zabíral zhruba 10 procent výkonu grafického čipu pro funkčnost Kinectu a přidružených aplikací, které měl rezervované neustálé, ať už jste hráli nebo jen něco dělali v dashboardu. A tyto získané zdroje by se nyní sakra hodily pro to, aby Xbox One dohnal zaostávání grafiky (rozlišení, detailů či plynulosti) v některých hrách oproti PS4 verzím.

Chystají se i jiné změny. Microsoft pracuje na úpravě uživatelského rozhraní, aby se dalo lépe ovládat jen gamepadem - pro ty, kteří si zvolí model konzole bez Kinectu. Původní interface totiž bylo navrženo s předpokladem, že Kinect má u konzole úplně každý.

"Chceme vymyslet nějaké zkratky pro ovládání, které se dosud řešilo Kinectem, aby byla navigace menu uživatelsky přívětivější pro lidi, kteří Kinect nemají," vysvětlil šéf marketingu a strategie z Microsoftu pro Engadget. Tyto úpravy by měla konzole dostat někdy po E3, čili pár týdnů po zahájení prodeje Xbox One bez Kinectu.

Read this next