If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Zaklínač 2 (The Witcher 2)

Z poslední předváděčky před vydáním.

Sedíme na nedávné předváděčce fantasy RPG Zaklínače 2, kterou pro novináře uspořádalo Namco Bandai, a jsme doslova zasypáni questy.

Muži z trpasličího města Vergen jeden po druhém záhadně mizí. Na tělech umírajících se objevují satanistické nápisy. Jeden trpaslík nás opakovaně vyzval k wrestlingovému souboji. A další obchodník zase naléhá, zdá mu tedy pomůžeme s jeho pátráním. Jak to má člověk všechno stihnout?

Nemyslete si, že když na vás čeká tolik úkolů, budete s nimi hned vyřízení: autoři nás třeba seznámili s questem, kdy hluboko v kamenných vergenských katakombách objevíte zbytky jednoho mrtvého trpaslíka a po důkladném probádání zjistíte, že v jeho hnijícím těle je cosi zabudované či vražené.

Jenže v téhle fázi hry hlavní hrdina Geralt pořád nemá potřebné nástroje k tomu, aby předmět dostal ven. Jestlipak si na tuhle epizodu za deset hodin hraní ještě vzpomenete a budete riskovat cestu až do katakomb, jen abyste dořešili tenhle jeden quest?

Všechny tyto úkoly čekají na splnění.

Z předváděčky se také zdálo, že výměna zastaralého a věčně jen upravovaného enginu Aurora ve prospěch zbrusu nové technologie polským vývojářům umožnila, aby se víc soustředili na balancování hry, odstraňování bugů a hlavně vývoj vedlejších questů - nelineární hratelnosti.

Krátká procházka po městě Vergen zase ukázala jiné přednosti nového enginu. Město nacházející se na přilehlých skalách drží pohromadě dřevěné domečky a jeho obyvatelé žijí spíš v souladu se zemí než přímo na ní - ostatně jejich hlavním celoživotní starostí číslo jedna je hlavně přežití.

Jakmile se na obrazovce objevil náznak milostné scénky, zvedám ruku a připomínám autorům, že spousta zahraničních hráčů považovala sexuálně motivovaný obsah prvního dílu Zaklínače za zbytečně přehnaný.

"No, spousta lidí si opravdu myslela, že sbírání žen se ke hře moc nehodí," uznává senior producent hry Tomasz Gop. "Nikdo ale nepopírá, že sex má být součástí hry a do jejího světa vhodně zapadne. Jen jsme ho asi nepředstavili tím nejvhodnějším způsobem."

Každému, kdo strávil alespoň pár chvil s prvním Zaklínačem, budou také okamžitě patrné změny v systému soubojů. Poněkud kontroverzní systém z jedničky, která nakonec paradoxně trestala hráče rapidně klikající, teď nahrál přehlednější a přitom stále akčněji orientovaný systém.

Až svému prvnímu nepříteli proklejete hrdlo mečem a pak do něj zaříznete ještě druhou šavli, dozajista pocítíte zadostiučinění - nemluvě o stylovém dokončovacím pohybu, jímž Geralt oba meče vezme a přesným tahem protivníkovi setne hlavu.

Krásný to výhled, není-liž pravda?

Naopak je otázkou, do jaké míry budou hráči zvládat souboje s více nepřáteli naráz. Určitě můžete jedno monstrum odrazit kouzlem a s druhým šermovat, ale podle všeho to nefunguje na všechny nepřátele a z předváděčky si tak odnášíme skoro obavy, jestli mají autoři na takových věcech ještě čas zapracovat. Nemluvě o tom, že ovládací rozhraní vypadá přílíš nápadně přizpůsobený Xboxu 360.

Takže jak je to vlastně s tou stále nepotvrzenou konverzí? "Neříkám, že na konzolové verzi pracujeme, ale rozhodně na ní chceme pracovat. Byli bychom hloupí, kdybychom dopředu nepřemýšleli nad ovládáním a v případě portu jsme pak hru museli celou předělávat," odpovídá Gop. No dobře, ale když žádný Zaklínač 2 pro konzole nikdy nevyjde, kdo bude za hlupáka potom?

Prý si děláme zbytečné starosti. "Víte, že Zaklínač 2 bude mít šestnáct různých vyvrcholení a že máme připravenou obtížnostní úroveň Insane pro všechny hardcore hráče, kteří chtějí absolvovat třicetihodinový maraton a riskovat tak definitivní smrt?" říká producent a opatrně odvádí řeč jinam.

Nad začátkem hry jinak bude dobré se zastavit a zamyslet: klíčem k úspěchu v Zaklínači 2 totiž zřejmě bude, když odoláte touze investovat do všech skillů své postavy a naopak začnete body soustředit do konkrétních disciplín. Třeba oddaný vyznavač soubojů na blízko si brzo odemkne extra dokončovací pohyby, které fungují na několik nepřátel naráz.

A pokud jste nehráli prvního Zaklínače, rozhodně prý nemusíte zpětně dočítat knihy nebo si hledat rozuzlení první hry. Dvojka má přece mít nového hrdinu a vývojáři už se zaručí za to, aby byl přechod k nové postavě přirozený jak pro fanoušky jedničky, tak i pro hráče doposud neobeznámené s tímhle fantasy světem. Howgh.

Zaklínač 2 pro PC s českými titulky vyjde 17. května a na Xzone k němu získáte dárek v podobě šermířské sady do hry.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

In this article

The Witcher 2: Assassins of Kings

Xbox 360, PC

Related topics
About the Author

Levis

Contributor

Comments