Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Zákulisí herních Hvězdných válek

Co nedovolí licenční oddělení Lucasfilmu?

Nedávný rozhovor na webu Develop prozradil něco málo o zákulisí vzniku her na motivy filmové ságy Hvězdných válek. Třeba to, že úplně každý titul z dílny LucasArts musí projít řadou schvalovacích rad a samozřejmě dostat zelenou i od samotného autora kánonu, George Lucase.

Jeden z autorů nedávných herních Star Wars: Clone Wars si pochválil, jak prospěšná taková spolupráce může být - nebýt rady animačních expertů z LucasFilmu, prý by se hra ani zdaleka nepodobala své výsledné podobě. Nemluvě o tom, že herní vývojáři získali přístup i k samotné technologii kreslení postav, používané právě při tvorbě seriálu.

Licenčnímu oddělení firmy pak připadá na starost veškerý dohled nad tím, jak je značka Star Wars v rámci jednotlivých herních děl využívána. V praxi její fungování osvětlil producent Cameron Suey: když jeho tým začal pracovat na prvním dílu Force Unleashed, vymysleli si celou řadu věcí ze světa Hvězdných válek, které by do hry rádi obsáhli - a licenční oddělení pak rozhodlo, které lze použít a které ne.

Zvukový inženýr Dave Collins pak připomněl, jak podstatné je pro tyto tituly patřičné ozvučení. Všichni se totiž musí řídit dle určitých "zvukových kotev", jimiž má Collins na mysli především asi různá melodická témata pro vyjádření emocí, např. milostné motivy z první trilogie, pochod Impéria atd.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Related topics
About the Author

Agarwel Idiriz

Contributor

Comments