Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Zklamání z odbytu Dead Space na Wii

Zavře dveře dalším podobným hrám.

Konzoli Wii po celém světě vlastní 50 milionů lidí, ale jen 50 tisíc z nich si za poslední zářijový týden koupilo hru Dead Space Extraction. Vezmeme-li v potaz rozšířenost Wiiček, po tomto kolejnicovém survival-hororu na vesmírné lodi sáhl jen zhruba každý tisící z nich. V USA se hry za první dny prodalo dokonce jen 9 tisíc kusů. V ČR to podle našeho odhadu mohlo být maximálně pár desítek her.

Zaměstnanec vývojářské společnosti Visceral Games (dříve EA Redwood Shores) se netají svým velkým zklamáním z tohoto výsledku. "Je ostuda, že si Dead Space Extraction nikdo nekoupil. Tato čísla budou mít vliv na to, kolik dalších her pro Wii vyrobíme," napsal do diskusního fóra Neogaf.

Narážel tím na dřívější prohlášení prezidenta divize EA Games, že tato hra pro dospělé hráče na Wii je experimentem. Dopředu s ní kalkulovali jako s rizikovým projektem, který ale měl šance nalézt své publikum. Jako se to v minulosti povedlo Madworld, No More Heroes, The Conduit a hlavně Resident Evil Umbrella Chornicles s odbytem okolo půl milionu kusů. Analytici neúspěch přisuzují tomu, že EA hru marketingově nepropagovali tolik jako své ostatní tituly.

Nicméně pouhých 50 tisíc Dead Space Extraction v době uvedení na trh jen znovu potvrdilo, že platforma Wii není příliš vhodná pro tento typ her s vyhřezlými mozky. Hrají na ní totiž především děti, ženy nebo příležitostní hráči všech věkových kategorií, kteří si obvykle pořizují minimum her, většinou pouze vyrobené samotným Nintendem.

EA ani dalším third-party distributorům se zkrátka na Wii pořád moc nedaří, vzpomeňme třeba na Boom Blox. Jsme zvědavi, kolik dalších šancí hrám na tuto konzoli ještě hodlají dát, na čemž se jistě podepíše i odbyt listopadového Need for Speed Nitro pro Wii.

Read this next