Zaměstnanec Valve o Half-Life 3: Někdy je potřeba dočerpat kreativitu jinak

Nabádá k změně kultury úniků.

Zajímavé pokračování má nedělní kauza o Half-Life 3 vyprovokovaná spekulacemi YouTube kanálu The Know. Ten si pak vyměnil pár emailů se zástupcem Valve, který předtím vše popřel na Redditu, a posléze celou komunikaci poněkud neeeticky zveřejnil, což nám umožnilo jim více nahlédnout do hlav.

"Uznávám odlišnou filozofii, jak by herní branže měla fungovat. V posledních pár letech se klade příliš důrazu na úniky a časté aktualizace, co se zrovna děje za zavřenými dveřmi firem [narážka na komunitní vývoj, Early Access a Kickstartery]. Ale celý kreativní proces je vysoce individuální a osobní, nezlepší ho, když do něj necháte průběžně nahlédnout někoho cizího," začal zeširoka Marc Laidlaw z Valve a na příkladu z jiného odvětví vysvětlil, jak by to preferoval raději:

1

"Osobně jsem velkým fanouškem jednoho spisovatele, který si naplánoval napsat sérii sedmi knih, ale děje se to velmi nepravidelně. Ta nejnovější vyjde zítra a to po té předešlé uplynula ukrutně dlouhá doba, takže se na ni těším. Přesto jsem nikdy neměl nejmenší potřebu zjišťovat, jestli je zrovna ve fázi prvního konceptu či kolik už napsal stránek. Ať už svůj projekt opustí nedokončený nebo píše nonstop po dekádu, není to pro mě žádný rozdíl. Chápu, že kreativita se nedá naplánovat a vím, že faktory, které ji pohánějí vpřed, jsou nepředvídatelné."

Pracovník Valve zdůraznil, že tenhle jeho oblíbený spisovatel byl v mezidobí vytížen spoustou jiných knih, které s touto sérií nesouvisely, ale možná je potřeboval, aby dočerpal kreativní energii či mu poskytly jinou perspektivu na původní sérii.

Tímto opsáním situace na někom jiném nám Marc Laidlaw dal zřetelně najevo, jak to i oni mají ohledně Half-Life 3, jinak by to přirovnání asi nepoužíval. Pravděpodobně těmi jinými projekty myslel jejich ostatní aktivity kolem Steamu, současných multiplayerových Free-2-Play her či virtuální reality. Prý se těší, až si zahraje The Last Guardian a vůbec mu nevadí, že si tvůrci dali na čas, než světu ukázali něco nového.

"Je potřeba respektovat tvůrce, oni sami nejlépe znají vhodný čas, kdy je jejich dílo připraveno, i kdyby nakonec nemělo být připraveno nikdy. Nejsem fanouškem kultury úniků, absolutně nechci vidět jakoukoli nedokončenou práci ani slyšet nějaké osobní problémy vývojářů," zakončil dost osobní email pracovník Valve (celé znění zde). Nepřímo tím vzkazuje všem čekatelům na návrat Gordona Freemana, ať jim dají pokoj a neptají se jich na nic o Half-Life, protože je to znervózňuje a možná jen tlumí jejich kreativní procesy.

Reklama

Přeskočit na komentáře (10)

Vše o hře z tohoto článku

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (10)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna