Sledujte tech-demo, jak měl vypadat Zaklínač v roce 1997

Nerealizovaný projekt Metropolis.

Jak možná víte, ještě před vznikem prvního dílu Zaklínače (Alza.cz) od CD Projektu se plánovala ta samá, od spisovatele oficiálně licencovaná hra v polském studiu Metropolis Software, která nakonec nikdy nespatřila světlo světa.

Zatímco Adrian Chmielarz (Bulletstorm, The Vanishing of Ethan Carter) nebyl schopen tehdejší data zachránit z dobových CD, která za těch 20 let odešla, jiní členové jeho původního týmu (Kacper Reutt a Jarek Sobierski) v těchto snahách byli úspěšnější. Díky nim tak nyní můžeme vidět raritní prototyp, jak měl první herní Zaklínač vypadat v roce 1997:

Mělo jít o akční adventuru s větveným příběhem a RPG mechanismy, určenou pouze pro dospělé, což tehdy nebylo zdaleka běžné. Ani morální volby či temný způsob vyprávění, v čemž prý autory inspirovala předloha.

Vývoj se dokonce dostal do fáze, že byla hotova celá první kapitola a podařilo se najít vydavatele (Topware), ale později se ukázalo, že vše bylo příliš ambiciozní a také bylo studio moc vytížené jinými projekty. Na tohoto Zaklínače se tedy prášilo tak dlouho, než všem zúčastněným došlo, že se nakonec nikdy nerealizuje. Pak ve 2002 práva na značku získal CD Projekt a zbytek už znáte...

Reklama

Přeskočit na komentáře (2)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director  |  jaydeecz

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (2)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna