PREVIEW Batman: Arkham Origins

Dvakrát větší město i vystřelovací hák z Just Cause 2.

Krátce po včerejším oficiálním oznámení Batman: Arkham Origins se vynořilo moře podrobnosti z časopisu Game Informer a váš oblíbený web je během noci zpracoval do tohoto uceleného preview.

Předně je třeba potvrdit obavy čouhající na míle daleko už ze svěření jinému studiu a volby prequelu, tzn. že toto opravdu nebude regulérní třetí díl série. Spíš taková odbočka ve stylu God of War: Ascension nebo Gears of War: Judgment, která má ještě něco vytěžit ze starých konzolí a také vyplnit mezeru do (zatím tajného) plnohodnotného next-gen pokračování přímo od Rocksteady, což je docela znatelné i z vlastností této hry, kde chybí něco převratného.

Nejčastějším slovem tvůrců je "osvěžení" - osvěžení série, oživení postav, dynamiky jejich vztahů s ostatními charaktery, nápadů i prostředí. Mladý Batman tady prý ještě nebude tím, jakého ho známe, není ve své práci ještě tak dokonalý ani uvědomělý důsledků, takže své metody někdy přežene, což má být příležitost pro různé změny v dosavadní formuli. Nicméně v typických soubojích je nečekejte, protože producent otevřeně razí heslo: "Pokud to není rozbité, není potřeba to opravovat". Dojde sice na nějaké nové taktiky a nové pohyby vyžádané novými typy nepřátel, ale nic zásadního.

Příběh Arkham Origins, odehrávající se mnoho let před dvěma minulými hrami, se inspiruje Batman: Year One a Legends of the Dark Knight. Idylku zasněženého a světly vyzdobeného města na Štědrý den poněkud kazí (u fandů ne tak úplně populární) superzáporňák Black Mask, který vypisuje na Batmanovu hlavu tučnou odměnu. Ta samozřejmě motivuje všemožné hrdiny a vrahouny z DC Universe, aby se ho pokusili dostat, celkem jich bude osm (mj. Deathstroke). Batman proto prošmejdí, co se dá, aby se dozvěděl, proč po něm Black Mask tak prahne, aby všechny přechytračil, vč. ještě zdravého a nezestárlého Penguina. A také aby postupně dokázal místnímu policejnímu sboru, který ho zpočátku rovněž nahání a je vůči němu skeptický až zaujatý, že je v reálu na jejich straně.

Vývojáři mají díky prequelu trochu usnadněnou roli, že nemusejí stavět prostředí od nuly, nýbrž ho upravují do podoby, jak asi vypadalo kdysi dávno. Čili Old Gotham se ještě nestalo vězením obehnaným zdí (občané ho proto stále nazývají svým domovem), Amusement Mile ještě není zatopené, je tu i The Bowery atd. Avšak Old Gotham není jedinou oblastí ve hře, zavítáte i za most na ostrov do úplně nové, klasičtější čtvrti New Gotham s vysokými mrakodrapy, díky níž bude prostředí téměř dvojnásobně rozlehlé co v předchůdci.

K přesunům vám poslouží známé letadélko Batwing, ale to bohužel nepůjde svobodně pilotovat, spíš zde představuje nástroj pro rychlé cestování po mapě, což chybělo v Arkham Asylum i City, a je i součástí příběhových cutscén. Aby se vám části města odemykaly postupně, je potřeba krok po kroku zničit hacknutou síť věží, které ruší signál Batwingu, zabraňují mu letět dál a znemožnují tam umístit body zájmu. Aneb tady se někdo shlédl v systému věží např. z Far Cry 3. Na rozdíl od něj však sejmutí těchto věží prý bude pestré a vyžadovat rozličné hrdinovy dovednosti - jak řešení puzzlů, tak boj i orientaci v prostoru. Některé věže se prý dobudou lehce, k jiným se musíte vrátit později, až se stanete silnějš

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (14)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna