BioWare: Zaklínače 2 nehanil náš člověk
Sehnáno i vyjádření Metacritic.
Protoe včerejí kauzička vyvolaná webem TheGX (zviditelněná přes N4G) po sobě zanechala řadu otazníků a mohla někomu neprávem ublíit, vracíme se k ní s vyjádřením zúčastněných stran, které kvůli časovému posunu v USA reagovaly a s odstupem.
Nejprve se Eurogamer zeptal editora Metacritic, kde se inkriminovaná uivatelská recenze Zaklínače 2 objevila, jestli mají nějak systémově ochráněno nebo případně uzavřenou gentlemanskou dohodu s předními výrobci her, aby je nehodnotili sami jejich tvůrci (jako se to v březnu potvrdilo u Dragon Age 2):
"Hodnotit produkty na Metacritic můe kdokoli do té doby, dokud neporuuje nae podmínky pouití stránek," odpověděl nám Marc Doyle a dodal: "Bohuel nemám ádné informace, zda dotyčný uivatel Metacritic s přezdívkou M_Stannard je nebo není zaměstnancem BioWare."
Jejich komunitní koordinátor Chris Priestly v oficiálním komuniké ve popřel: "Nejedná se o zaměstnance BioWare (nehledě na to, co o sobě tvrdí). Minule u hodnocení Dragon Age 2 sice skutečně lo o člověka z BioWare, ale to byla jiná osoba ne tentokrát." Svůj komentář samozřejmě nemohl zakončit jinak ne vůči konkurenci přátelskými slovy, e první díl Zaklínače osobně miloval, e se těí na pokračování a věří v jetě lepí hru, ne byla jednička.
Na internetu nelze nalézt ádné důkazy o propojenosti přezdívky M_Stannard s někým z pracovníků BioWare, nejde předpokládat, e by z minulé, hojně medializované kauzy nevyvodili nějaké důsledky (aby se nesměla opakovat) ani se nedá prokázat (zabránit), e hanění nenapsal kamarád někoho z vývojářů či najatá PR agentura (která by těch negativních recenzí jistě vyrobila mnohem více, aby výsledek více zkreslila, jak se to běně stává).
Zřejmě se tedy v tomto případě jednalo jen o aktivitu internetových trollů nebo fanboyů, kteří nemají nic lepího na práci ne kazit vypovídací hodnotu uivatelských recenzí na Metacritic dáváním extrémních hodnocení jako 0/10 nebo 10/10, které by se neměly brát příli váně. Na druhou stranu, kdy vývojáři nebo výrobci her mívají ve smlouvách prémie vázané právě na průměr dosaený u jejich hry na Metacritic a citují je nebo se jimi dokonce při rozhodování (o budoucích projektech) řídí éfové největích firem (nejčastěji se na průměrné známky odvolávají EA), nebylo by vhodné s tímto známým nevarem něco dělat...?
Reklama
- komentáře (7)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!